Автомобилната компания Porsche представи отчет за деветмесечието в съответствие с годишната си прогноза в сряда, след като силното търсене в Северна Америка и Европа е компенсирало по-ниските продажби в Китай, съобщава Ройтерс.
Производителят на луксозни автомобили отчете възвръщаемост на продажбите от 18,3% при ръст на оперативната печалба от 9% до 5,5 млрд. долара, макар че е изправен пред завишени разходи по подготовката на четири предстоящи продуктови представяния следващата година. Приходите са нараснали до 30,1 млрд. евро.
За 2023 г. компанията прогнозира 17-19% възвръщаемост по продажбите, които ще са на стойност 40-42 млрд. евро, залагайки на устойчивостта на луксозното търсене на фона на високата инфлация и несигурната световна икономика.
Porsche заяви в края на септември, че очаква да постигне тези прогнози въпреки увеличението на основните лихви и несигурните икономически перспективи в Китай, където отчита 12% спад на доставките за периода от януари до септември.
Доставките на изцяло електрическия спортен модел Taycan са нараснали с 11% до 27 885 броя, сигнализирайки възстановяване от предизвикателствата във веригите на доставки и осигурявайки си някои части за електрически автомобили, липсата на които помрачиха доставките през първото полугодие.