fallback

Stellantis иска да настигне Ford при микробусите с 25% ръст на продажбите до 2027 г.

Компанията очаква да продаде около 1,8 млн. броя лекотоварни търговски превозни средства през тази година, доближавайки се до обемите на своя конкурент

17:12 | 19.10.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Автомобилният производител Stellantis иска да увеличи продажбите на своите лекотоварни търговски автомобили с 25% до 2027 г., за да настигне лидера на световния пазар Ford, посочва ръководителят на звеното Жан-Филип Импарато, цитиран от Ройтерс.

Третият по големина на пазарния дял производител на автомобили в света е продал 1,6 млн. лекотоварни търговски превозни средства в света през 2022 г. под своите марки Fiat, Peugeot, Citroen, Opel и Ram, с приходи от около 60 млрд. евро, което се равнява на една трета от общите му годишни приходи от продажби.

„Искаме да бъдем номер едно при лекотоварните търговски автомобили (в световен мащаб). Сега шампиони тук сме ние, Ford и Toyota. За да бъдем номер едно, трябва да победим Ford“, изтъква Импарато, добавяйки, че миналата година Ford е продал с 300 000 повече лекотоварни превозни средства от Stellantis.

Продажбите на италиано-френската група в тоз сегмент възлизат на 1,1 млн. броя от началото на тази година, като Stellantis очаква общото количество за цялата 2023 г. да достигне около 1,8 млн. броя.

В сряда компанията заяви, че е създала специално звено, наречено Pro One, което да наблюдава дейностите на нейния бизнес с лекотоварни автомобили.

Импарато, който също оглавява премиум марката Alfa Romeo, каза, че основният импулс на разширяване на приходите ще дойде главно от микробусите в Северна Америка.

„(Производственият) капацитет не е проблем“, подчертава Импарато.

Stellantis, която понастоящем е най-големият производител на лекотоварни търговски автомобили в Европа и Южна Америка, представи в сряда своята гама от 12 компактни микробуси за марките Fiat, Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall в развойното си съоръжение в Северна Италия. Всички те са базирани на съществуващи платформи X250 и EMP2 LCV.

Като част от плана си с хоризонт до 2030 г., Stellantis, създадена през 2021 г. чрез сливането на Fiat Chrysler и френската PSA, има за цел да удвои приходите си от продажбите на лекотоварни търговски коли в сравнение с 2021 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:12 | 19.10.23 г.
fallback
Още от Новини виж още