IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Greenpeace класира Suzuki последен по декарбонизация сред автомобилните концерни

Японските концерни са „двойкаджиите“ в класацията на екологичната група

11:30 | 19.10.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Suzuki Motor Co. е класиран на последно място, като други японски производители на автомобили също попадат в долната част на подреждането в последната оценка на Greenpeace относно напредъка на индустрията в постепенното изключване на изкопаемите горива от продуктовото портфолио и прехода към електрическа мобилност, съобщава Bloomberg.

Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. и Nissan Motor Co. се нареждат в долната половина сред 15-те традиционни производители на автомобили, оценявани от екологичната активистка група в годишен доклад, публикуван в четвъртък. В челната тройка са Mercedes-Benz Group AG, BMW AG и китайската SAIC Motor Corp.

Въпреки че водещите японски концерни са пионери в използването на малки батерии и електрически двигатели при хибридното задвижване, те са по-бавни във възприемането на технологията на изцяло електрически превозни средства. Компаниите формираха обединен фронт в аргументирането на предимствата на използването на множество подходи за декарбонизиране на автомобилите, поставяйки ги в противоречие с Greenpeaceи други подобни групи.

„Декарбонизацията и електрификацията на Suzuki почти не съществуват във време, когато почти всички големи производители на автомобили се дистанцират от превозните средства с двигател с вътрешно горене“, се посочва в доклада на Greenpeace.

Японските марки губят пазарен дял в Китай, Европа и САЩ в резултат на бавените темпове на електрификация. Годишната класация се основава на показатели, включително продажби на превозни средства с нулеви емисии, задвижвани изцяло от батерии и водородни горивни клетки. Тя не отчита хибридните задвижвания.

Suzuki отказа да коментира доклада, но заяви, че „ще продължи да предлага повече възможности за избор на клиентите и ще работи за постигане на въглеродна неутралност регион по регион“.

Класация на "Грийнпийс" относно декарбонизацията сред традиционните автомобилни концерни. Класация на "Грийнпийс" относно декарбонизацията сред традиционните автомобилни концерни.

Toyota междувременно сподели, че планира да намали емисиите при новите превозни средства с 33% до 2030 г. и с 50% до 2035 г. През май групата създаде ново корпоративно подразделение, посветено на проектирането и производството на изцяло електрически модели.

„Като глобална компания Toyota предприема мерките, необходими за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г., като намалява глобалните емисии, където е реалистично, възможно най-бързо“, посочва говорител на компанията.

Леките автомобили са най-големият източник на емисии от транспортния сектор, съставлявайки почти една пета от глобалните емисии, изчислява Международната агенция по енергетика (МАЕ). Глобалните производители на автомобили трябва да прекратят продажбата на превозни средства с двигател с вътрешно горене в Европа до 2028 г., а в САЩ, Китай, Южна Корея и Япония до 2030 г., изтъква Greenpeace, като се аргументира, че тези графици за постепенно спиране са това, което е необходимо за забавяне на глобалното затопляне.

Toyota, най-големият производител на автомобили в света по обем на продажбите, ускори усилията си да разшири дела на електромобилите, като си постави за цел да продава 1,5 млн. броя годишно до 2026 г. и 3,5 млн. броя до 2030 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:30 | 19.10.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още