fallback

Honda и GM стартират услуга за роботаксита в Токио

Съвместното предприятие ще използва технологията на звеното на американския концерн Cruise, която предлага четвърто ниво на автономност

13:25 | 19.10.23 г.
Автор - снимка
Създател

Honda Motor Co. ще стартира услуга за автономни таксита в Токио в началото на 2026 г., което може да помогне за облекчаване на недостига на таксиметрови шофьори в един от най-населените и натоварени градове в света, съобщава Bloomberg.

Японският автомобилен производител разработва автомобили без водач съвместно с General Motors Co. и неговото дъщерно дружество Cruise LLC, което вече тества своите роботаксита в някои американски градове.

Планираната услуга ще стартира с десетки превозни средства в центъра на Токио, с цел да се разшири до 500 превозни средства, преди в крайна сметка да пренесе бизнеса, наречен Cruise Origin в други райони, споделя главният изпълнителен директор на Honda Тошихиро Мибе по време на събитие в четвъртък.

Превозното средство, което може да превозва до шестима пътници, няма да има шофьорска седалка или волан, позволявайки на водачите да седят един срещу друг в подобно на кабина пространство, което може да се използва за срещи в движение. То ще бъде показано на Японското изложение за мобилност, което започва по-късно този месец в Токио.

Автономните таксита могат да помогнат за справяне с един от ключовите проблеми, пред които е изправена индустрията в Япония: недостигът на шофьори, след като повече от 10 000 шофьори напуснаха индустрията по време на пандемията от коронавирус. Те също така предлагат решение за придвижване за хора с увреждания и за застаряващото население, изтъква от своя страна главният изпълнителен директор на GM Мари Бара, която се присъедини към събитието чрез видео връзка.

„Проектирахме Cruise Origin, мислейки, че използването му е не само за транспортиране на хора, но и на предмети, и искаме да разширим използваемостта му“, заяви Мибе, добавяйки, че трите компании искат да си сътрудничат с транспортни оператори.

Япония изостава от страни като САЩ и Китай, когато става въпрос за автономен транспорт. Досега има само един град в страната с превозни средства, оборудвани със система от четвърто ниво на автономност, която им позволява да се справят с всички задачи при шофиране, но само при определени условия и с опцията контролът във всеки един момент да бъде върнат на човешкия фактор.

„Това ще бъде първият път, когато ще имаме такъв вид услуга в Токио“, подчертава Мибе.

Трите компании подписаха меморандум за разбирателство за създаване на съвместно предприятие за услугата за превози.

Япония въведе ревизирани закони за движение през април, позволявайки достъп до пътищата си на превозни средства от четвърто ниво на автономност при определени условия, като например изискване за задължително дистанционно наблюдение. Предприятието ще трябва да получи одобрение за услугата Cruise Origin предвид липсата на шофьорска седалка, добавя Мибе.

Що се отнася до предизвикателствата на обърнатата посока на движение в Япония по подобие на Англия и тесните пътища в Токио, които могат да доведат до сблъсъци, главният изпълнителен директор на Cruise Кайл Вог заяви, че безопасността е основният приоритет и компанията продължава да усъвършенства технологията в САЩ. Роботакситата на звеното на GM бяха замесени в поредица от инциденти, свързани с безопасността , включително сблъсък с пожарна кола.

Honda представи първите в Япония леки коли от трето ниво на автономност през 2021 г., но предложи само 100 от модернизираните седани Legend за 11 млн. йени (73 400 долара) за бройка. При трето ниво превозните средства могат да изпълняват повечето задачи на шофьора, но хората все още трябва да поемат контрола, когато е необходимо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:21 | 07.11.23 г.
fallback
Още от Новини виж още