Германските производители на луксозни автомобили Mercedes-Benz и BMW отчитат спад на продажбите си в Китай през третото тримесечие, а Mercedes е засегната от проблеми с веригите на доставки и промени при моделите, съобщава Ройтерс.
Проблемите с доставките на Mercedes-Benz са засегнали глобалните ѝ продажби, които са се свили с 4% на годишна база през периода юли-септември, макар че компанията заяви, че все още е напът да изпълни годишните си насоки за нулев растеж на продажбите.
„Обемите бяха засегнати от промяна на модел в е-класа и проблеми с веригите на доставки, които засегнаха предлагането на GLC (луксозен модел SUV)”, каза компанията в изявление. Тя съобщи още за спад на глобалните продажби на едро до 510 600 превозни средства през третото тримесечие. Продажбите в Китай са се сринали с 12% на годишна база.
BMW се е представила по-добре, отчитайки ръст от 5,8% на световните продажби на дребно до 621 999 превозни средства за периода юли-септември, но каза, че продажбите в Китай на модели на BMW и Mini са намалели с 1,8%.
Производителите на автомобили изпитват трудности в Китай тази година на фона на отслабващото търсене и задълбочаващата се ценова конкуренция, макар че продажбите на пътнически превозни средства са се върнали към растеж през август.
BMW каза, че продажбите от началото на годината в Китай са се повишили с 1,7% въпреки спада в продажбите за третото тримесечие. Данните за продажбите на едро за деветте месеца на Mercedes-Benz в страната остават без промяна спрямо нивото преди година.
Mercedes-Benz заяви, че общите ѝ продажби на световно ниво тази година засега са нараснали с 2% спрямо миналата, което е в съответствие с годишните ѝ насоки за продажби.
Компанията не разкри подробни данни за продажбите на дребно, но говорител заяви, че те са положителни през третото тримесечие и на деветмесечна база.
BMW съобщи, че глобалните ѝ продажби на дребно са нараснали с 5,1% засега тази година.