Китайският автомобилен производител Chery Automobile ще пусне в продажба SUV модели от три автомобилни марки в Европа през следващите две години, като междувременно обмисля изграждането на монтажен завод в региона, като работата по проекта може да започне най-скоро догодина, съобщава Ройтерс, цитирайки представител на ръководството на компанията.
Chery, която се нарежда на осмо място в Китай по обем на продажбите през 2022 г., се присъединява към нарастващия брой китайски производители на автомобили - от пазарния лидер BYD до по-малките конкуренти Xpeng и Nio – за разширяване на бизнеса в Европа, тъй като тези компании страдат от свръхкапацитет, а търсенето на родния пазар се забавя.
Управляващият директор на Chery Europe Йохен Тютинг споделя пред Ройтерс, че автомобилният производител се подготвя да изгради присъствие със своите марки Omoda и Jaecoo на всички основни европейски пазари, включително в Германия, Великобритания, Испания, Италия и Франция.
До края на 2025 г. компанията ще пусне три SUV модела за всяка марка, които ще включват както изцяло електрическо задвижване, така и конвенционално.
Продажбите на електрически превозни средства отчитат сериозни обеми в Западна Европа, докато на пазарите в Южна Европа търсенето е по-слабо, посочва Тютинг.
„Фокусираме се силно с тези две марки върху нарастващия SUV сегмент... за да гарантираме, че можем да развием значителни продажби относително бързо“, добавя управляващият директор.
Exlantix, третата марка на компанията за Европа, ще дебютира с напълно електрически модели до началото на 2025 г., подчертава Тютинг.
По-рано тази година китайската Huawei Technologies обяви партньорство с Chery и Anhui Jianghuai Automobile Group за съвместно разработване на електромобили. Въпреки че това партньорство включва същата електромобилна платформа като тази на марката Exlantix, проектът на Huawei е фокусиран върху китайския пазар.
По-късно тази година Chery ще стартира продажбите на версията с двигател с вътрешно горене на своя компактен кросоувър Omada 5 – получил оценка от пет звезди за безопасност от регулатора Euro NCAP - в Испания и ще предлага както конвенционална версия, така и изцяло електрически вариант за Германия от следващия април.
Omada 5 ще се продава за около 30 хил. евро, "което смятаме, че ще бъде много конкурентна цена", споделя още Тютинг.
По-рано този месец Европейската комисия (ЕК) обяви, че започва разследване относно ролята на китайските държавни субсидии при ценовото предимство на китайските електрически модели спрямо европейските и сигнализира, че ако открие неправомерни действия, ще наложи наказателни мита върху китайския внос.
Според Тютинг обаче Chery не се притеснява от разследването, защото ако нейните марки се представят според очакванията, компанията може да вземе решение да построи монтажен завод в Европа веднага след 2024 г. Компанията разполага с 10 фабрики извън Китай.
Все пак китайските марки електромобили също са изправени пред предизвикателства в региона на фона на все още ниските нива на популярност и високите разходи по внос.