Разширяващото се присъствие на китайските автомобилни компании на пазара в Европа е подчертано и при данните за общите продажби в региона за август.
Дванадесет от общо 16-те марки с най-голям ръст на продажбите през миналия месец в Европа са или китайски, или произвеждат всички или голяма част от моделите си в Китай, въз основа на изчисления на Dataforce, цитирани от Automotive News Europe.
Една трета от продажбите на Lotus в региона представляват произведения в Китай модел Eletre, докато регистрациите на марката Ora, водени от Funki Cat с 1193 продажби, изпреварва редица модели на Nissan и Renault. Междувременно Atto 3 на BYD, отчита 2559 продажби, изпреварвайки Lancia Ypsilon, BMW 5 Series и 4 Series. Марката MG попада с два модела в топ 50 на най-продаваните коли в Европа.
Данните на Dataforce показват, че Lotus, Ora, BYD и MG са увеличили общите си продажби с трицифрени темпове през август. Последните проучвани на пазара са предхождани от решението на Европейската комисия (ЕК) да проучи китайските електромобили и ролята на субсидиите от Пекин при ценовото им предимство спрямо европейските модели. Ако опасенията на Брюксел бъдат потвърдени, изпълнителната власт на ЕС може да наложи допълнителни мита върху китайския внос, което рискува да предизвика ответна реакция от страна на Китай.
Но според последните цифри не само базираните в Китай компании печелят. Smart увеличи продажбите си с 800 на сто до 3715 броя, водени от търсенето на произведения в Китай модел #1. Шведската Polestar, чиито европейски продажби нараснаха с 250 процента през август, произвежда всичките си модели в Китай.
Голяма част от продадените в Европа Model Y и всички Model 3 на Tesla идват от фабриката в Шанхай. Tesla също произвежда Model Y в завода си край Берлин в Германия.
Силни ръстове на продажбите отчитат още Great Wall (+456%), Nio (+279%) и Xpeng (+115%).
BYD, с обеми от 2685 продадени превозни средства, изпреварва през август марките на Stellantis Alfa Romeo и Lancia. Този резултат изглежда подчертава опасенията на главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес относно съперниците му от Далечния изток. През януари той заяви, че ако политиците в Европа не намерят отговор на натиска на китайските производители на автомобили в Европа, ще има "ужасна битка".
преди 1 година Статия от типа лозунгарска, където цифрите от голямата картинка ги няма, а се слагат някакви стотици проценти ръст от ...нищо. Или мислите, че 0,3% пазарен дял на BYD през август е нещо значимо?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година По тази логика Ай фон и Ай пад са китайски продукт..80% от продажбите в Европа на този тип "китайскиi" автомобили са на не -китайски марки.Единствената с по-сериозно присъствие китайска е BYD и донякъде Xpeng и Nio. Lotus, MG, Polestar- това са все европейски марки.За Тесла 3 пък кво да кажем, и нея май броят като китайска.През август в ЕС са продадени близо 800 хиляди коли, 2685 коли от BYD не изглежда голямо чудо.Не са за подценяване китайците, ама и чак толкоз врява пък... отговор Сигнализирай за неуместен коментар