fallback

Руските активи на Volvo AB са прехвърлени на неразкрит местен инвеститор

Според данни на търговския регистър на Русия активите на Volvo, включително заводът в Калуга, са под оперативния контрол на бизнесмена Игор Ким

20:19 | 08.09.23 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Руските активи на шведския производител на камиони Volvo AB са прехвърлени на неразкрит местен инвеститор, информира Министерството на промишлеността и търговията на страната, цитирано от Ройтерс.

Volvo замрази продажбите, обслужването и производството в Русия още през първите дни след нахлуването на Москва в Украйна обяви миналия октомври, че може да са необходими допълнителни отписвания, за да се оттегли от страната.

Делът на Русия от общите продажби на компанията за 2021 г. (33,4 млрд. долара) достига около 3%.

Министерството посочва, че заедно с новия собственик е „идентифицирало и вътрешен партньор за по-нататъшното развитие на производството на завода на концерна в Калуга, като работата по рестартирането му възможно най-скоро продължава“.

Ведомството не посочва името на новия собственик или това на местния партньор, но руският държавен регистър на юридически лица показва, че активите на Volvo, включително заводът в Калуга, са под оперативния контрол на бизнесмена Игор Ким.

От регистъра още става ясно, че бизнес партньорът на Ким в търговията на дребно с автомобили Алексей Санников ще оглави фабриката в Калуга, която има капацитет от около 15 000 камиона годишно.

Volvo е една от многото западни компании, които се отказват от дъщерните си дружества и фабрики в Русия, продавайки ги на местни ведомства или инвеститори обикновено на символични цени, след като правенето на бизнес в страната става невъзможно поради войната в Украйна.

Инвазията доведе до налагането на множество западни икономически санкции и заплахи от страна на Русия да завладее западните предприятия, базирани там.

По-специално, Volvo се присъединява към конкурентите Volkswagen, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota, Renault, BMW, Kia и Hyundai в изтеглянето на производствената си дейност в Русия, след което редица фабрики бяха преоборудвани, за да произвеждат китайски превозни средства, запълвайки пазарния вакуум, оставен от напускащите западни фирми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:09 | 08.09.23 г.
fallback
Още от Новини виж още