Toyota Motor Corp. преразглежда управлението на своето подразделение за автомобилни технологии, тъй като звеното измества фокуса си от научноизследователска дейност към по-активно участие в производството на превозни средства от следващо поколение, съобщава Bloomberg.
52-годишният Джеймс Къфнър ще напусне поста на главен изпълнителен директор на Woven by Toyota, информира най-големият автомобилен производител в света по обем на продажби. Той ще бъде заменен от Хаджиме Кумабе, който ръководи J-QuAD Dynamics Inc., която се фокусира върху автономното шофиране и е създадена от водещите доставчици на Toyota през 2019 г.
Toyota обеща да разшири производството на електрически превозни средства, докато глобалната индустрия се стреми да стане въглеродно неутрална. Концернът се движи към въвеждане на технология, разработена от Woven, в продуктовата си гама, особено софтуер, който свързва превозните средства и позволява автономно шофиране.
Къфнър ще остане в организацията на Toyota като старши сътрудник в новосъздадения Център за разработка на софтуер, който изследва и разработва нов софтуер за автомобили на Toyota. Къфнър се присъединява към изследователския институт на Toyota през 2016 г. като главен технологичен директор, след като е назначен от председателят Акио Тойода.
По-късно американецът отговаря за цифровите усилия на автомобилния производител и е назначен за главен изпълнителен директор на Woven Planet Holdings, която беше преименувана по-рано тази година. Къфнър се присъедини към борда на Toyota през 2020 г. и напусна като директор през юни.
Излизането му от Woven by Toyota се случва около пет месеца, след като Коджи Сато стана главен изпълнителен директор в Toyota. Скоро след това Сато обяви нов мениджърски екип, като назначи Хироки Накаджима за технически директор.
Woven by Toyota изгражда град на бъдещето близо до подножието на планината Фуджи, за да тества своите самоуправляващи се автомобили. Предвижда се той да бъде завършен през следващата година.
Къфнър получава докторска степен от Станфордския университет и преподава в университета „Карнеги Мелън“, две институции, известни като лидери в изследванията при автономните превозни средства.
По-рано тази година Toyota обяви, че ще засили разработването на технологии за електромобили в Китай, тъй като се стреми да настигне набиращите все по-голяма инерция местни конкуренти на най-големия автомобилен пазар в света.
Решението на компанията отразява стремежите ѝ да пренасочи продуктовата си стратегия към превозни средства, задвижвани изцяло с батерии. Наскоро Toyota описа нов амбициозен план, който включва основен преглед на веригата на доставки и разработване на батерии, предлагащи голям пробег.
Китай, който доскоро беше разглеждан от чуждестранните концерни като пазар, предлагащ почти неограничен растеж, сега се смята за все по-конкурентна среда на фона на рязкото развитие на местните компании, стимулирани от присъствието на играчи като Tesla, Volkswagen и General Motors.
Toyota обяви, че ще ускори развитието на електрическото задвижване съвместно с доставчиците Denso и Aisin, както и с разработката на местно ниво на дизайна на „интелигентни купета“, които да отговарят на нуждите на китайския пазар.