fallback

Xpeng: Германските концерни са решени да се справят с конкуренцията от Китай

Китайската компания все още трябва да разчита на европейските производители, за да оцелее в пренаселения електромобилен пазар, споделя президентът Брайън Гу

10:06 | 07.09.23 г.

Германските автомобилни концерни са решени да се справят с проблемите, пред които са изправени при производството на електрически превозни средства, изтъква президентът на китайския производител на електромобили Xpeng Брайън Гу, цитиран от Ройтерс. Неговите коментари отразяват натиска, който китайските производители на автомобили оказват върху европейските си конкуренти в надпреварата за електрифициране на автомобилния сектор.

Германските производители на автомобили демонстрират "голяма решимост за промяна", за да се опитат да наваксат и да се справят с предизвикателствата, посочва Гу в интервю за Ройтерс в кулоарите на автомобилното изложение IAA в Мюнхен.

Президентът на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) Хилдегард Мюлер междувременно заяви, че Германия "губи своята конкурентоспособност" и сега е в "тежка ситуация, в която трябва да се правят инвестиции".

Посланието от коментарите на Мюлер е, че тези компании „изпитват много силно усещане за криза“, изтъква Гу, добавяйки: „Смятам, че те също показаха силен ангажимент да наваксат изоставането, след като размишляваха върху един горчив опит“.

Коментарите на Мюлер отразяват опита на европейската автомобилна индустрия да увеличи производството на електрически превозни средства с помощта на партньорства и инвестиции.

От новите електромобили, продадени в Европа досега през 2023 г., 8% са произведени от китайски марки спрямо 6% миналата година и 4% през 2021 г., изчислява консултантската фирма Inovev. В световен мащаб Китай е лидер в продажбите на електромобили, показват последните данни на Counterpoint. САЩ в същото време отчитат най-бързия темп на нарастване на продажбите на електромобили, докато Германия е трета в това отношение.

Изцяло фокусираните върху електрическите модели стартъп компании като Xpeng все още трябва да използват мащаба, брандирането и инвестициите на германските автомобилни производители, за да намалят разходите и да оцелеят на все по-пренаселения пазар, признава Гу пред Ройтерс.

Китайските компании, включително Xpeng, BYD и Leapmotor, търсят по-високи маржове и по-бърз растеж, които отвъдграничните пазари могат да предложат, което означава, че те предизвикват европейските компании на тяхна територия с по-евтини модели.

„Китайските компании никнат на отвъдграничните пазари като гъби, задълбочавайки чувството за криза“, подчертава Гу.

По-рано през седмицата Гу каза, че Xpeng планира да се разшири на повече европейски пазари, включително в Германия, Великобритания и Франция, през 2024 г.

Германският канцлер Олаф Шолц посочи от своя страна, че конкуренцията при електромобилите от страна на чуждестранните марки трябва да бъде стимул, а не притеснение за германските производители.

Xpeng наскоро сключи сделка с Volkswagen за съвместно производство на два нови модела в Китай. Други, като Leapmotor, също търсят партньорства за увеличаване на продажбите в световен мащаб.

„Пазарът не е достатъчно зрял и всеки все още търси добър бизнес модел“, коментира Гу, добавяйки, че има много начини германските и китайските компании да се допълват взаимно с различните си силни страни.

По-нататъшното увеличаване на продажбите изисква преодоляване на пречки, включително стереотипите за китайското производство, разходите по внос и по-слаборазвития пазар на електромобили.

„Трябва да търсим сътрудничества от скромна позиция дори ако сме се превърнали в гиганти“, изтъква Дзия Дзънсу, генерален мениджър на съвместното предприятие между SAIC и Volkswagen, на събитие, организирано от Xuanyuan Academy, китайско бизнес училище за автомобилната индустрия.

Броят на китайските компании на автомобилното изложение IAA в Германия нарасна двойно спрямо дела от 2021 г.

Китайски представители на автомобилната индустрия казват, че са впечатлени от това, което европейските производители на автомобили могат да предложат.

„Чувствам се малко притеснен, след като видях толкова много нови технологии на IAA в продължение на два дни“, споделя Ю Джън, заместник генерален мениджър на китайската Dongfeng Motor. „Европа всъщност не прави пауза в прехода към електрификацията... трябва да положим повече усилия, за да подобрим капацитета си в основните технологии“, добавя Ю.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:06 | 07.09.23 г.
fallback
Още от Новини виж още