fallback

Audi не очаква значителен ръст на продажбите тази година

Компанията продължава да изостава при електрификацията от своите местни конкуренти BMW и Mercedes

18:30 | 04.09.23 г.

Германската автомобилна марка Audi AG, част от групата на Volkswagen, вероятно ще отчете скромен ръст на продажбите на превозни средства тази година, преди да регистрира значително увеличение през следващата година, тъй като продължаващият ускоряващ се преход към електрическа мобилност води до разширяване на гамата от екологични модели, изтъква главният търговски директор на бранда Хилдегард Вортман, цитиран от Ройтерс.

„Големият скок все още няма да го има през 2023 г.“, изтъква Вортман в кулоарите на автомобилното изложение IAA в Мюнхен. „Нужно ни е още време за това“ добавя тя.

Audi закъснява в опитите си да настигне своите местни конкуренти в лицето на BMW и Mercedes по отношение на прехода към електрически автомобили.

Марката разполага с по-скромна продуктова гама от електромобили в сравнение с другите две компании. Въпреки че продажбите ѝ на напълно електрически модели нараснаха с 50 на сто през първото полугодие, тези на BMW се увеличиха двойно, както и на Mercedes.

В своя план за следващите години Audi планира да пусне в продажба около 20 нови модела, половината от които ще бъдат електрически. Първият от тях ще бъде електрическа версия на Q6, която компанията представи на тазгодишното изложение в Мюнхен.

Напоследък Audi изпитва затруднения в Китай, въпреки че се надява да стимулира бизнеса там чрез сътрудничество с местния концерн SAIC.

Според Вортман германската марка е постигнала растеж от 2% на продажбите в Китай през първото полугодие, добавяйки, че все още е твърде рано да се каже как ще се представи компанията като цяло през годината.

„Все пак съм сигурна, че можем да удържим позициите си там“, подчерта Вортман.

В началото на месеца Гернот Дьолнер замени Маркус Дюсман като ръководител на Audi. Смяната в ръководството отразява стремежите на компанията да засили своята конкурентоспособност по отношение на електрификацията, включително и на пазара в Китай – най-големия в света по продадени обеми.

Компанията достави 118 196 напълно електрически автомобила в световен мащаб през 2022 г., с 44,3% повече в сравнение с 2021 г. Така електрическите превозни средства имат дял от 7,3% от общите продажби на марката, които достигат 1,61 млн. коли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:30 | 04.09.23 г.
fallback
Още от Новини виж още