Доставките на произведените в Китай електромобили на американския автомобилен концерн Tesla Inc. се увеличават с 9,3% на годишна база през август до 84 159 броя, съобщава Ройтерс, цитирайки данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
Продажбите на Tesla на изградени в завода ѝ в Шанхай електрически коли Model 3 и Model Y междувременно нарастват с 30,9% спрямо юли.
Основният местен конкурент на концерна, BYD Co., отчита ръст от 57,5% на доставките през август спрямо същия месец преди година до 274 086 превозни средства, като от CPCA уточняват, че тук влизат и продажбите на плъгин хибриди.
За да засили търсенето, Tesla представи в началото на месеца актуализирана версия на своя Model 3, която предлага по-елегантен външен вид и по-дълъг пробег. Тя се предлага с по-спортен вид и пробег от 606 километра с едно зареждане на батерията. Добавени са два нови цвята — стелт сиво и ултра червено, а към интериора е добавена аудио система със 17 високоговорителя, персонализирано осветление и 8-инчов сензорен екран за пътниците на задните седалки.
Само часове след обявеното разширяване на своята гама Tesla направи драстични намаления на цените на Model S и X в Китай и САЩ и намали цената на функцията си за напълно автономно управление с 3000 долара до 12 000 долара.
Въпреки че обновеният Model 3 сега се предлага с по-висока от очакваната цена от 259 900 юана (35 800 долара) в Китай - с 12% повече от по-старата версия – Tesla се нуждаеше от опресняване, за да се справи с местните конкуренти в лицето на BYD Co. - която има за цел да продаде 3 милиона превозни средства тази година — и Nio Inc. и Xpeng Inc., които разширяват продуктовата си гама, съобразена с местните вкусове.
По-рано тази година Tesla даде приоритет на растежа на продажбите пред печалбата, затвърждавайки ролята си на най-големия автомобилен пазар в света, въпреки че китайските марки успяха за първи път да си осигурят над 50% от вътрешния пазар по отношение на продажбите през първото полугодие.