Интензивната ценова война на най-големия автомобилен пазар в света изглежда започва да се успокоява.
През последните два месеца в Китай делът на автомобилите, чиито цени са били намалени значително, е намалял. През юли 428 варианта на пътнически коли – около 16% от пазара – са отчели ценови понижения от над 5% в рамките на тримесечен период, показва анализ на Bloomberg на данни, събрани от доставчика China Auto Market (CAM).
Стойностите достигат пик от 30% от автомобилните модели през май – най-високото равнище от поне 2015 г., когато данните на CAM започват да стават достъпни.
Ценовата война първоначално беше инициирана от Tesla и бързо се разпространи на пазара, обхващайки както електрическите, така и бензиновите превозни средства.
Според данните, публикувани във вторник, продажбите на автомобили са намалели с 2,3% през юли от година по-рано до 1,78 млн. единици, въпреки че продажбите на автомобили с т. нар. нови енергоизточници са се увеличили с 23%.
И макар като цяло цените да се стабилизират, то все още налице има драстични отстъпки при някои модели, включително на автомобили на местната марка Chongqing Changan Automobile и на Jaguar and Land Rover – и двете собственост на индийската Tata Motors Ltd.