Шведският автомобилен концерн Volvo Cars отчете 21% ръст на продажбите през юли спрямо същия месец на 2022 г., продавайки 54 165 превозни средства, съобщава Ройтерс. Това е 11-ти пореден месец на растеж на продажбите за компанията.
През първите седем месеца на 2023 г. Volvo продаде 395 856 автомобила в световен мащаб, което представлява увеличение от 18% в сравнение със същия период на 2022 г., водено от нарастващото търсене на напълно електрически или плъгин хибридни модели.
Производителят, част от групата на китайската Geely, заяви, че е продал 64 764 напълно електрически автомобила от началото на годината, което представлява ръст от 178% спрямо отчетените 23 803 броя за същото време на 2022 г. Делът на електрическото задвижване от общите продажби на компанията достига 16% спрямо 7 на сто преди година.
„Второто тримесечие на 2023 г. показа, че нещата през годината вървят по план. През последните три месеца продължихме да изпълняваме нашите цели за трансформация и постигнахме стабилен напредък“, изтъква Джим Роуън, президент и главен изпълнителен директор на концерна.
Компанията запазва курс към постигане на 40% спад на въглеродните емисии на превозно средство за периода, както и марж на оперативната печалба за годината от 8-10%.
Прави впечатление, че при продажбите на нови коли за периода в Бразилия, Индонезия, Уругвай и Тайланд електромобилите и плъгин хибридите представляват 100% от регистрациите. Делът им при продажбите в Норвегия достига 99%, а в Дания и Ирландия – съответно 96% и 95 на сто. В Швеция, родината на Volvo, електромобилите представляват 78% от общите продажби на концерна.
Изцяло електрическите модели имат най-голям дял от продажбите на компанията в Коста Рика – 82%. Страната е следвана от Норвегия, където делът достига 81%. На трето място се нарежда Индонезия с 58 на сто.