Tesla Inc. предлага ваучери за покупка на електромобил на стойност 3000 юана (420 долара) на нови клиенти в Шанхай, като това е поредната мярка към програмата на местните власти, насочена към стимулиране на потреблението на фона на по-широкото икономическо забавяне в Китай, съобщава Bloomberg.
Базираният в Остин, щата Тексас, автомобилен производител, който разполага с огромна фабрика в покрайнините на Шанхай, предоставя ваучери на 3000 клиенти, които поръчат или закупят един от неговите местно произведени електрически превозни средства Model 3 или Model Y в рамките на август.
Въпреки че попадат в по-широката програма на местното правителство, предоставяща отстъпки за хранителни стоки и други области, ваучерите са нов стимул от Tesla за клиенти в Китай, където конкуренцията в лицето на местните електромобилни концерни продължава да се ожесточава.
Китай е най-големият автомобилен пазар в света и лидер в продажбите на електромобили - регистрациите на превозни средства, използващи нов вид енергия, възлизат на общо 647 хил. броя през юли, посочва Асоциацията на пътническите автомобили. Последните данни показват, че Tesla е доставила 93 680 автомобила от своя завод в Шанхай през юни, включително 74 212 на местния пазар.
С навлизането на конкурентни автомобилни производители, Tesla започна да намалява цените на своите модели от края на миналата година. Други марки последваха примера ѝ, което се превърна в тежка ценова война, която изглежда достигна кулминация преди около месец, когато Tesla и 15 китайски производители на автомобили подписаха пакт, който включваше ангажимент за избягване на „неправомерни ценови практики“. Това конкретно обещание беше оттеглено скоро след това, но властите призоваха компаниите да следват правила, насърчаващи честната конкуренция.
Впоследствие Tesla каза, че ще даде на новите купувачи по 3500 юана в брой и безплатен пробен период с подобрената функция Autopilot, ако бъдат препоръчани от собственик на Tesla. Тази програма за стимулиране остава в сила, споделя компанията, когато обяви предоставянето на ваучери в сряда.
Водещите китайски производители на електромобили отчетоха стабилни продажби за юли, като доставките на екологични превозни средства на BYD се покачиха с 61% спрямо същия период година по-рано до месечен рекорд от 262 161 броя. Продажбите на Li Auto Inc., Nio Inc. и Xpeng Inc. също надминаха очакванията на анализаторите.