Трансформацията на мобилността в Германия е неравномерна. Търговците и производителите на автомобили усещат нежеланието на потребителите да купуват електрически модели. Това вероятно няма да се промени скоро – почти три четвърти от шофьорите (73%), които притежават бензинов или дизелов автомобил, предпочитат да се придържат към този тип задвижване възможно най-дълго време, показва ново проучване, цитирано от Automobilwoche.
Почти всеки десети шофьор (8%) не е решил или не може да реши какво ще бъде задвижването на следващата му кола.
Това означава, че само малка част от шофьорите са склонни да сменят технологията на задвижване. Един на всеки десет (12%) от анкетираните е готов да смени технологията, отхвърляйки твърдението, че ще кара автомобил с двигател с вътрешно горене възможно най-дълго време.
Това е резултат от проучване, проведено от Automobilwoche съвместно със Civey.
Два аргумента могат да убедят потребителите, които вече са избрали кола с двигател с вътрешно горене: по-добра инфраструктура за зареждане - за всеки пети респондент (21 процента) инфраструктурата за зареждане е ключов фактор при покупка; по-голяма стойност за парите, които се влагат в технологията – всеки четвърти респондент е убеден, че получава повече за парите, които инвестира.
„Преходът от коли с двигатели с вътрешно горене към електрическа мобилност е нещо повече от това да си купиш нова кола: това е промяна в поведението – и производителите успяват само частично да преодолеят резервите на германците в тази трансформация. Те варират от зарядната инфраструктура до съотношението цена-качество“, подчертава експертът от Civey Парвиз Торгул.
Потребителите трудно могат да бъдат убедени с други стимули за покупка. За 5% от анкетираните най-силния стимул са ценовите отстъпки, предлагани от компаниите. За 6 на сто от респондентите това са по-големите държавни стимули.
В края на юни правителството на Германия обяви, че ще задели 900 млн. евро за разширяване на националната зарядна мрежа за домакинствата и бизнеса. В момента страната разполага с около 90 хил. обществени зарядни станции и се стреми да има един милион до 2030 г. с надеждата да стимулира растежа на електромобилността, тъй като планира да постигне въглероден неутралитет до 2045 г.
Министерството на транспорта съобщи, че скоро ще стартира две програми за финансиране в подкрепа на инсталирането на зарядни станции за домакинствата и бизнеса.
От тази есен ще бъдат предоставени до 500 млн. евро субсидии за насърчаване на самоснабдяването с електричество в частни жилищни сгради, при условие че жителите вече притежават електрически автомобил.