Главният изпълнителен директор на Ford Motor Co. Джим Фарли очерта значителна промяна в продуктовата стратегия на американския автомобилен производител, забавяйки разширяването на губещия пари електромобилен бизнес чрез пренасочване на инвестициите към отдела за търговски превозни средства, съобщава Ройтерс. Компанията обяви планове за четворно увеличаване на продажбите на хибридните модели през следващите пет години.
Фарли описа търговския бизнес на Ford, Ford Pro, като основна сила и добави, че компанията сега планира да пусне повече хибридни превозни средства в рамките на звеното, които предлагат високи маржове.
Ford ще се стреми да увеличи четворно продажбите на такива модели през следващите пет години, докато търси начин да намали разходите за производство на електромобили и по този начин да ги направи по-достъпни за клиентите.
Компанията повиши перспективата си за годишната печалба преди лихви и данъци, като същевременно прогнозира загуба за цялата година от 4,5 млрд. долара за своето подразделение за електромобили Model e – с 50% повече спрямо прогнозираното по-рано тази година.
Ford е загубил средно над 32 хил. долара на електромобил през второто тримесечие.
Главният финансов директор Джон Лоулър каза, че не е честно фокусът да пада изцяло върху загубата на превозно средство, като се има предвид първоначалната инвестиция на компанията за пускане на своето първо поколение електромобили.
Анализаторът на Wells Fargo Колин Ланган написа в бележка за инвеститорите в четвъртък, че новите насоки на Ford за целогодишната печалба „предполагат значително намаляване“ на печалбите през второто полугодие до подразбиращите се 4,3 млрд. долара, в сравнение с отчетените през първото полугодие 7,2 млрд. долара.
Лоулър каза, че предизвикателството за Ford при продажбата на електромобили не е потребителският интерес, а високите цени.
„Ние не се отклоняваме от нашите планове за електромобилите“, изтъква още Лоулър. „Това няма да е лесен път. Ще има някои неравности, докато пътуваме“, добавя той.
Ford обяви, че ще му отнеме повече време, за да ускори производството на електромобили до годишната цел от 600 хил. автомобила. По-рано компанията каза, че ще достигне този темп в края на тази година. Сега целта е изместена през 2024 г.
Бизнесът с търговски превозни средства Ford Pro междувременно отчита марж на оперативната печалба, който е два пъти по-голям от този на цялата компания.
Ford Pro изпревари подразделението за автомобили с двигатели с вътрешно горене Ford Blue през второто тримесечие с 2,4 млрд. долара печалба преди данъци и такси, при 15,3% марж на оперативната печалба. Междувременно Ford Blue генерира 2,3 млрд. долара печалба и марж от 9,2 на сто.
Ford очаква печалбите и в двете звена да помогнат за компенсиране на по-високите от очакваните загуби на Ford Model e. Предвижда се всяко от двете звена да спечели около 8 млрд. долара през 2023 г.
Сега компанията прогнозира годишна печалба преди лихви и данъци между 11 и 12 млрд. долара в сравнение с предишната прогноза от 9 до 11 млрд. долара.
Коригираната печалба на Ford преди лихви и данъци нараства леко до 3,8 млрд. долара през второто тримесечие спрямо 3,7 млрд. долара, отчетени година по-рано. Маржът на оперативната печалба пада до 8,4% от 9,3 на сто година преди това.
Приходите са нараснали до 45 млрд. долара спрямо регистрираните през второто тримесечие на 2022 г. 40,2 млрд. долара.