Звеното на Alphabet Inc. за автомобилни технологии, Waymo, се фокусира върху услугата за споделена мобилност с роботизирани таксита, Waymo One, като същевременно отлага напредъка по работата за комерсиализиране на технологията за автономни превози с камиони, съобщава Ройтерс.
Софтуерът за автономно шофиране е обект на засилен регулаторен контрол във време, когато инвеститорите са загрижени относно големите инвестиции в технологията на фона на дългите срокове на разработка и свързаните с това забавяния.
Компанията заяви, че отчита значителен растеж и търсене на услуги за споделена мобилност с "роботаксита" в Сан Франциско, Финикс и Лос Анджелис и се фокусира върху постигането на търговски успех в този бизнес.
Waymo заяви, че ще продължи сътрудничеството си със своя стратегически партньор Daimler Truck North America, за да развие своята платформа за автономни камиони.
„Продължаваме да отчитаме значителна бъдеща търговска перспектива за нашето решение за превоз с камиони наред с други търговски приложения на Waymo Driver“, добавят от звеното.
Тестовете на автономни камиони на Waymo и Daimler Truck започнаха миналото лято. През 2020 г. двете компании сключиха партньорство за разработване на напълно автоматизирана платформа за камиони. Влекачите Freightliner, оборудвани с многобройни сензори, вече се тестват на обществени пътища в района на Далас, щата Тексас, и Финикс, щата Аризона.
Консултантската фирма Berylls очаква още през 2030 г. камионите без водач да представляват около 10% от продажбите на влекачи. Автономните камиони ще помогнат на транспортната индустрия да се пребори с нарастващия недостиг на шофьори в световен мащаб, като същевременно ще ѝ спестят около една пета от разходите, пишат експерти от бранша в оптимистично проучване, публикувано във вторник. Само петте най-големи технологични компании в САЩ, специализирани в тази област - Waymo, Tusimple, Aurora, Embak и Plus - са набрали 5,6 млрд. долара от инвеститори през 2021 г.