Приходите и оперативната печалба на Stellantis растат през първото полугодие с повече от очакваното, като главният изпълнителен директор на автомобилния производител Карлос Таварес каза, че компанията ще трябва да ускори намаляването на разходите, за да запази рентабилността на фона на ценовата война в индустрията.
Третият по големина автопроизводител в света по обем на продажбите отчете коригирана печалба преди лихви и данъци (EBIT) за периода януари-юни в размер на 14,1 млрд. евро, което е с 11% повече спрямо същия период на 2022 г. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха печалба от 12,1 млрд. евро.
Новият финансов директор Натали Найт, която пое поста по-рано този месец, каза, че ценообразуването все още е основният двигател за резултатите на групата, чиито марки включват Fiat, Peugeot, Alfa Romeo, Ram и Jeep.
„Направихме различни увеличения на цените и групата беше изключителна в задържането им, а също и в разглеждането на това къде е подходящо допълнително увеличение на цените през първата половина на годината“, изтъква тя, цитирана от Bloomberg.
Анализаторът на Equita Мартино де Амброджи посочва, че силните резултати за първото полугодие, включително генерирането на парични средства, подкрепят коригирането в посока на горе на прогнозите за целогодишното представяне на групата въпреки очакваното намаляване на цените.
Американският производител на електрически автомобили Tesla стартира ценовата война в началото на годината, оказвайки натиск върху по-широкия пазар.
Маржът на Stellantis върху печалбата спада до 14,4% от 14,5% година по-рано, когато ценовата мощ беше подкрепена от значителната инфлационна среда, споделя Таварес.
„Ако пазарът е по-конкурентен по отношение на ценообразуването, трябва да работим по-усилено за намаляване на разходите, за да сме сигурни, че ще върнем на пазара пространството, от което се нуждаем, като същевременно защитим нашите маржове на превозно средство“, изтъква шефът на концерна.
По думите му представянето на маржа на Stellantis все още е по-добро от това на Tesla и General Motors, чиято рентабилност достига съответно 10,5% и 8,3 на сто.
Stellantis, чиито доставки нарастват през полугодието, потвърди целта си за двуцифрен марж за цялата година.