Китайският производител на електромобилни батерии Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) записа по-бавен от очакваното растеж на печалбата за второто тримесечие, докато компанията се бореше да запази лидерството си в индустрията на фона на засилващата се конкуренция, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба на CATL достига 10,895 млрд. юана (1,53 млрд. долара), което е с 63,22% повече спрямо същото тримесечие на 2022 г. Въпреки това на тримесечна база ръстът се забавя значително, след като в периода януари-март компанията отчете 558% скок на печалбата.
Китайските производители на батерии, включително CATL, са изправени пред предизвикателства, свързани с отслабването на търсенето и по-големия натиск за намаляване на разходите от производителите на електромобили на фона на ценовата война и забавяне то при продажбите на превозни средства.
Пазарът на електромобилни батерии расте много по-бавно тази година като темпът на инсталиране на батерии се забавя до 36,8% през първото полугодие спрямо 176,4% за същия период на 2022 г., изчислява China Automotive and Battery Alliance.
CATL, която доставя батерии и на лидера на електромобилния пазар – Tesla Inc., губи пазарен дял от местния конкурент BYD Co., който успя да победи Volkswagen през първото полугодие и да се превърне в най-популярната марка автомобили в Китай.
Автопроизводители като Chongqing Changan Automobile и Guangzhou Automobile Group също разчитат все повече да се снабдяват с батерии от по-малки доставчици, за да намалят разходите.
CATL се сблъсква с проблеми като натрупване на инвентар, като темпът на използване на производствения капацитет на съоръженията ѝ спадна до 60,4% през първата половина на годината спрямо 81,25% за същото време на миналата година.
Китайската компания също се сблъсква с насрещни ветрове в усилията си за глобално разширяване, включително разследване от американски регулатори относно нейното партньорство с Ford Motor в САЩ.
CATL обаче увеличи преднината си на световния пазар на батерии за електромобили, постигайки пазарен дял от 36,3% през първите пет месеца в сравнение с 34,6% преди година, изчислява SNE Research.
Южнокорейската LG Energy Solution, която се нарежда на трето място след CATL и BYD с дял от 13,9%, прогнозира скок на оперативната печалба от 213% през второто тримесечие.