fallback

BYD увеличава преднината пред Volkswagen като най-продаваната марка в Китай

При изцяло електрическите модели BYD също е лидер, като американският конкурент Tesla се нарежда на второ място със 157 хил. продажби

12:01 | 25.07.23 г.

Китайският автомобилен концерн BYD Co. увеличава преднината си пред Volkswagen AG като най-продаваната марка на пазара в Китай, възползвайки се от своята широка гама от електрически модели, които се оказаха изключително популярни сред местните потребители, съобщава Bloomberg.

След като детронира германския гигант за първи път по-рано тази година, BYD e продаla 595 300 плъгин хибриди и напълно електрически превозни средства през второто тримесечие, увеличавайки пазарния си дял до 11,2%, показват данни на Китайския център за автомобилни технологии и изследвания.

Междувременно базираната във Волфсбург германска марка отчете 544 хил. продажби, от които 23 433 представляват напълно електрически модели, или около 4% от общите ѝ продажби. Американският концерн Tesla Inc. продаде 157 хил. електромобила, нареждайки се на 12-о място в Китай. По отношение на продажбите на изцяло електрически модели Tesla се нарежда на второ място след BYD.

Volkswagen беше най-продаваната марка сред производителите на автомобили в Китай от 2008 г. насам, когато започва да се води подобна статистика.

Тенденцията отразява намаляващото влияние на традиционните чуждестранни марки и на колите с двигател с вътрешно горене, тъй като китайските производители на електромобили представят все по-усъвършенствани и по-достъпни модели. По-рано тази година BYD представи електрическия хечбек Seagull на цена от 73 800 юана (10 300 долара). Неговата версия с 55-киловатов двигател предлага около 306 километра пробег. 

Глобални производители на автомобили като Volkswagen и Toyota Motor Corp. междувременно пострадаха по отношение на търсенето заради липсата на нови предложения в сегмента на електромобилите. Японската марка обяви, че е съкратила около 1000 служители в Китай, тъй като най-големият автомобилен пазар в света бързо преминава към превозни средства, които се задвижват изцяло с електричество - сфера, в която Toyota значително изостава от своите конкуренти.

Продажбите на превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV), които включват плъгин хибриди и електромобили с батерии, в Китай са скочили с 25% през юни до 736 000 броя, сочат данни на Китайската асоциация за леки автомобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:01 | 25.07.23 г.
fallback
Още от Новини виж още