Автомобилната компания Mitsubishi Motors спира дейността си в Китай за неопределено време и ще съкрати служители след години на слаби продажби на пазар, който бързо се преориентира към електрически превозни средства, съобщава Bloomberg.
Японският производител заяви, че преходът на Китай от автомобили с двигатели с вътрешно горене към по-чисти коли е ударил съществуващите му модели и продажбите са много под очакванията, показва бележка на компанията от 12 юли, разпространявана из китайските социални медии.
„През последните няколко месеца мениджмънтът и акционерите се опитахме да повлияем според силите си, но заради пазарните условия и с огромно нежелание и съжаление трябва да се възползваме от възможността да преминем към нови енергийни превозни средства. Компанията ще възкръсне, след като премине през изпитания и премеждия“, казва се в бележката.
Представител на местния партньор на Mitsubishi Guangzhou Automobile Group е потвърдил съдържанието на бележката. И двата автомобилни производителя заявиха, че всички заинтересовани страни работят за „оптимизиране на структурата на служителите“ и ще се опитат да гарантират законните права на засегнатия персонал.
Провалът на Mitsubishi в Китай отразява натиска, пред който са изправени други японски производители на автомобили, които се забавиха с предлагането на електрически модели и загубиха пазарен дял от нови конкуренти като Tesla и BYD. Продажбите на Honda Motor и Nissan Motor в Китай спадат от поне две години, а доставките на Toyota Motor миналата година се свиха за първи път от десетилетие.
Решението за закриване на дейността на Mitsubishi в Китай е взето, след като производството в завода в Чанша в провинция Хунан беше спряно през март. Главният изпълнителен директор Такао Като каза през май, че компанията ще се опита да преодолее трудностите в Китай в отговор на спекулациите, че производителят на автомобили ще спре да съществува на пазара.
Mitsubishi отбеляза годишен връх на продажбите си в Китай през 2019 г. с около 134 500 бройки. Компанията е произвела 34 575 автомобила в страната през 2022 г., като темповете на производство намаляват до 1530 през януари и след това до нула през април. Mitsubishi има един електрически SUV в Китай, Airtrek, от който е продала само 515 бройки миналата година.
През март Mitsubishi обяви плановете си да електрифицира 100% от автомобилите, които продава в световен мащаб, до фискалната 2035 г. и да инвестира до 1,8 трлн. йени (13 млрд. долара) в електрификация до 2030 г. Така дружеството полага усилия да настигне глобалните автомобилни производители, които преминават към по-екологични превозни средства.