Tesla намалява цените на луксозните си модели автомобили в Китай с над 4,5% след решение да предостави кешови субсидии на някои купувачи на колите ѝ Model 3 миналия месец, предава Bloomberg.
Всички варианти на автомобили Model S и Model X ще струват с 35 хил. юана (4825 долара) до 45 хил. юана по-малко, съобщи автомобилният производител на местния си сайт. Началната цена на Model S ще бъде намалена до 773 900 юана, а на Model X – до 988 900 юана, съобщава сайтът.
Пониженията на цените и кешовите субсидии от 8000 юана, предоставяни за по-популярните ѝ модели в Китай, са още едно доказателство за решителността на Tesla да увеличи продажбите си на най-големия и най-конкурентен пазар на електромобили в света.
Ръководената от Илон Мъск компания се очаква да обяви продажби на около 448 350 коли през второто тримесечие, или ръст с 6% спрямо предходните три месеца, сочат резултатите от допитване сред анализатори на Bloomberg.
Tesla е доставила над 1,3 млн. коли в света миналата година и остава доминиращ производител на електромобили в САЩ. В Китай обаче, втория ѝ по големина пазар в света, компанията изостава от BYD, която има по-свежи предложения и все по-глобални амбиции.
Tesla започна да намалява цените от края на миналата година, когато инфлацията и растящите лихви започнаха да натежават на потребителите. Компанията понижи цените първо в Китай, а после в САЩ и Европа.
Макар че компанията многократно променяше цените си оттогава, като в някои случаи възстановяваше намалени цени на предишните им нива, колите ѝ са много по-евтини, отколкото бяха в началото на годината. Най-продаваният Model Y сега започва от 47 740 долара в САЩ спрямо 65 990 долара в началото на януари.
Tesla е голям бенефициент на Закона за намаляване на инфлацията в САЩ, като всяка версия на по-големите ѝ коли – седанът Model 3 и джипът Model Y, сега има право на пълния федерален данъчен кредит от 7500 долара. Дори след като придобивката започна да се прилага са всички разновидности от Model 3 в началото на миналия месец, компанията обяви тримесечно безплатно бързо зареждане в САЩ, за да изчисти наличностите си от автомобили.
Този стимул показва, че към края на второто тримесечие Tesla все още е имала работа за намаляване на наличностите си. Базираната в Остин компания произвежда повече коли, отколкото доставя, откакто отвори нови заводи край Берлин и в Тексас в началото на миналата година. Производството вероятно отново е изпреварило доставките и през второто тримесечие, коментира анализаторът от UBS Патрик Хъмел.