Технологията на Tesla Inc. за зареждане на електрически превозни средства се възприема все по-бързо и в по-широк план, за да се превърне в стандарт в Северна Америка, което дава допълнителен тласък на плана на автомобилния производител да разшири достъпа до своите зарядни устройства, съобщава Ройтерс.
Шведският концерн Volvo Car се присъедини във вторник към General Motors, Ford и Rivian в приемането на дизайна на Tesla, пренебрегвайки усилията на администрацията на президента на САЩ Джо Байдън да направи комбинираната система за зареждане (CCS) доминиращ стандарт в САЩ.
SAE International цели да разшири ролята на конектора на Tesla до индустриална стандартна конфигурация в рамките на шест месеца или по-малко, посочва служител на организацията по стандартизация във вторник. Той добави, че асоциацията води разговори с Tesla, Ford, GM и други автомобилни производители, както и с федералното правителство относно стандартизацията на конекторите на Tesla.
„Мисля, че между индустрията и правителството има споделено чувство за неотложност и цел“, изтъква Франк Менчака, президент на отдела за устойчива мобилност в SAE International. „Основното нещо, което трябва да разберете за този процес е, че той вече не се контролира от една компания. Наистина всички компании се събират, за да представят стандарт за това как да се разработи този конектор“, добавя той.
Tesla нарича своята технология „Северноамерикански стандарт за зареждане“ (NACS), но все още не е одобрена като стандарт от SAE International.
САЩ планират да инсталират мрежа от 1,2 милиона обществени зарядни устройства за електрически превозни средства, включително 1 милион зарядни устройства от второ ниво, до 2030 г., показва проучване на Националната лаборатория за възобновяема енергия (NREL), федерално финансиран изследователски център. Проучването не предоставя разбивка за броя на NACS и други видове конектори.
Тази прогноза надхвърля целта на администрацията на Байдън да разположи 500 000 обществени зарядни устройства до 2030 г.
Изграждането на обществената зарядна мрежа ще изисква между 33 млрд. и 55 млрд. долара кумулативни публични и частни капиталови инвестиции, изтъкват от NREL.
Подходът на администрацията на Байдън към CCS и NACS конекторите улеснява „по-оперативно съвместими и в крайна сметка по-достъпен набор от зарядни устройства в цялата страна“, споделя съветникът по климата на Белия дом Али Заиди пред Ройтерс.
От президентската администрация посочват, че станциите за зареждане на електрически превозни средства, използващи стандартни конектори на Tesla, ще отговарят на условията за федерални субсидии, стига да включват и стандартната връзка за зареждане в САЩ - CCS.
Щатските власти в Тексас и Вашингтон заявиха, че ще упълномощят NACS, заедно с CCS, като част от федералната програма.