fallback

Volkswagen ще стимулира възвръщаемостта с по-голяма свобода на основните марки

Групата цели годишен ръст на продажбите от 5% до 7% до 2027 г.

22:30 | 21.06.23 г.
Автор - снимка
Създател

Volkswagen AG (VW) дава на своите марки по-голяма независимост по отношение на икономиите на разходите и ефективността, за да стимулира рентабилността в рамките на групата, докато протича прехода към електрическа мобилност, съобщава Bloomberg.

Германската компания се стреми да повиши възвръщаемостта на групата до 9-11% до края на десетилетието, преследвайки стратегия на „стойност пред обем“. Миналата година маржът на оперативната печалба на VW  се повиши до 8,1%, като резултатът беше подкрепен от силното представяне на най-печелившата ѝ марка, Porsche. 

Ръководството на VW ще даде на марките по-голяма автономия и ще се съсредоточи върху ускоряването на разработването на продукти в своето софтуерно звено Cariad, заяви главният изпълнителен директор Оливер Блуме пред журналисти преди среща с инвеститори. Групата цели годишен ръст на продажбите от 5% до 7% до 2027 г.

До въпросната година марките с фокус върху масовия пазар и луксозните брандове на групата вече ще са започнали да прилагат собствени програми за ефективност, за да увеличат своята рентабилност с по-широка гама от електромобили и набор от съкращения на разходите, водени от ефективността при производството.

По стъпките на Porsche

VW работи по редица проблеми със софтуера, които забавиха пускането на ключови модели, като сега групата трябва да се справи с намаляващия си пазарен дял в Китай и да подсили гамата си от електромобили, за да настигне Tesla Inc. Препятствията тежат върху цената на акциите на VW. Сега автомобилният производител се оценява на около 72 млрд. евро – с около 30 млрд. евро по-малко от звеното Porsche AG, което се листна миналата година.

Основната цел на Блуме е да подкрепи марката VW, която от години се бори да засили своята рентабилност. Производителят на ID.3 е настроен за траен тласък на печалбата си от около 10 млрд. евро през 2026 г. Постигането на това ще зависи от разговори с профсъюзите, които разполагат със силно влияние в борда на директорите.

Въпреки предизвикателствата компанията запазва значителна инвестиционна мощ. VW е заделила 180 млрд. евро като част от текущия си петгодишен план, които ще бъдат изразходвани за софтуер, електромобили и засилване на пазара в Китай.

Прокарването на дълбоки промени в групата исторически е било предизвикателство за всеки главен изпълнителен директор, който трябва да преодолее прословутите вътрешни борби между редица мощни фракции. Тук влизат семействата Порше и Пиех, синдикатите, както и представителите на провинция Долна Саксония, които са склонни да взимат страната на работническите организации.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:41 | 21.06.23 г.
fallback
Още от Новини виж още