Hyundai Motor Co. повиши прогнозата си за продажбите на електрически превозни средства до 2030 г. от 1,87 млн. броя на 2 млн. броя, тъй като търсенето на екологични автомобили продължава да расте с все по-бързи темпове, съобщава Bloomberg. Южнокорейският автомобилен производител също така планира да вложи около 109 трлн. вона (85 млрд. долара), за да увеличи производството и да постигне напредък в области като водородни автомобили, изтъкват от Hyundai.
Мащабният инвестиционен ангажимент на третия по големина на пазарния дял автопроизводител в света следва обявената от Toyota Motor Corp. актуализация на стратегията за електрифициране - която включва продажбата на 1,5 млн. електромобила до 2026 г., и залогът на Ford Motor Co. да продава 1 млн. електрически коли годишно до същия времеви хоризонт.
Постигането на новата цел на Hyundai би означавало, че електромобилите на компанията, включително тези от луксозната марка Genesis, ще представляват 18% от глобалните продажби на групата през 2026 г. и 34% през 2030 г.
Електромобилите ще съставляват 53% от продажбите на Hyundai на три ключови пазара – Южна Корея, САЩ и Европа - до края на десетилетието.
Междувременно германската група Volkswagen AG очаква автомобилите, задвижвани с батерии, да представляват 20% от международните ѝ продажби до 2025 г.
Hyundai и Kia, също част от Hyundai Group, са продали около 109 хил. електромобила от началото на тази година, което ги поставя на пето място в глобалния пазар на електрически коли, изчислява BloombergNEF.
Hyundai е притисната от правителствата в САЩ и Европа да увеличи местното производство на зелени автомобили и да намали зависимостта си от минерали и компоненти за батерии, произведени в Китай. Компанията има за цел да започне масово производство в своя монтажен завод за електромобили, който се изгражда в щата Джорджия, през втората половина на следващата година, споделя главният изпълнителен директор на Hyundai Джей Хун-чан.
В края на май Hyundai и LG Energy обявиха инвестиция в размер на 4,3 млрд. долара за производство на електромобилни батерии в САЩ. Двете компании ще разделят разходите за проекта поравно, като планираното съоръжение в Джорджия ще разполага с капацитет от 30 гигаватчаса (ГВтч), достатъчно, за да се покрие търсенето на 300 хил. превозни средства.