fallback

Stellantis ще пусне в продажба електромобил на цена под 25 хил. евро през 2024 г.

Новият Citroen e-C3 ще се изгражда в Словакия, като основната идея е да се конкурира с моделите Renault 5 EV и Dacia Spring

14:27 | 16.06.23 г.

Френско-италианският автомобилен концерн Stellantis NV планира да стартира продажби на достъпен електромобил на цена под 25 хил. евро в началото на следващата година, насочен към клиенти от масовия пазар, които при липса на подобни европейски модели биха се насочили към китайските марки, съобщава Bloomberg.

Citroen, една от 14-те марки на Stellantis, ще започне производството на фокусирания върху градската мобилност e-C3 в Словакия, като идеята е той да се конкурира със сглобявания в Китай Dacia Spring и с новия Renault 5 EV.

Моделът e-C3 ще предлага пробег от 300 км с едно зареждане на батерията.

„Citroen има опит в създаването на достъпни автомобили и ролята ѝ сега е да направи електрическата мобилност достъпна за всички“, изтъква ръководителят на марката Тиери Коскас, добавяйки: „Няма еквивалент на тази кола днес“.

Европейските автопроизводители се сблъскват със затруднения при предоставянето на достъпни електромобили, които да генерират достатъчна възвръщаемост поради високите разходи за батерии. Агресивните ценови намаления от страна на американския концерн Tesla Inc. допълнително засилват натиска върху тези компании, докато китайските марки се готвят да навлязат още по-агресивно в Европа.

Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес предупреди за затваряне на заводи поради високата цена на електрификацията.

През март германският конкурент Volkswagen AG представи концепция за електрическо превозно средство, което ще струва по-малко от 25 хил. евро, но производството на автомобила ще започне едва след няколко години. Френският съперник на Stellantis Renault планира да представи „произведен във Франция“ изцяло електрически Renault 5 през следващата година, въпреки че компанията досега не е разкрила цената му.

Разработката на e-C3 е започнала още при предишния главен изпълнителен директор на Citroen, Винсънт Коби, който напусна Stellantis миналата година. Марката се стреми към глобални продажби от 1 млн. превозни средства спрямо отчетените през 2022 г. 685 732 автомобила.

В стратегията на Citroen влиза и увеличаване на пазарния ѝ дял в Европа до 5%, което може да бъде постигнато в началото на следващата година, спрямо 3,7-те процента от 2022 г.

Компанията се фокусира към разширяване в региони като Близкия изток, Африка, Индия и Латинска Америка, споделя Коскас. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:27 | 16.06.23 г.
fallback
Още от Новини виж още