Германският разработчик на литиево-йонни батерии Innolith обяви, че комерсиализира нов вид батерия, I-State, която ще намери приложения при електромобилите и съхранението на енергия, съобщава сайта Just-Auto.
Залагайки на изцяло нова химия, I-State намалява разходите за изграждане на електрически коли и увеличава пробега чрез по-висока плътност – 300 ватчаса на килограм (Wh/kg), използвайки неорганичен електролит. Новата клетка предлага и по-голяма безопасност и повишена производителност поради високата си проводимост.
Клетката може да се използва при температурен диапазон от минус 40 градуса до плюс 60 градуса по Целзий.
Innolith е подписала меморандуми за разбирателство с редица клиенти за доставка на батерията, включително и споразумение с Xerotech за разработване на батерийни пакети за работа в екстремни условия.
По отношение на автомобилната индустрия компанията „работи в тясно сътрудничество с три от 10-те най-големи автомобилни компании и наскоро е подписала меморандум за разбирателство с един от водещите производители на електромобили“, споделя говорител, който не пожела да разкрие имената на въпросните концерни.
Innolith твърди, че технологията I-State е „много подходяща за приложения, които изискват както високи нива на енергия, така и голяма мощност“. Това е постижимо благодарение на „изключително” голямата проводимост на електролита - до четири пъти по-високи нива от тези на конвенционалните литиево-йонни електролити. Тази комбинация, както и подобрената безопасност осигуряват предимство на I-State спрямо популярните в момента литиево-йонни решения.
Innolith разработва и платформата, която ще се произвежда чрез лицензионни споразумения с автомобилни концерни и производители на батерии, споделя компанията.
Клетките I-State използват нова технология, базирана на течен неорганичен електролит, който може да работи при по-високи напрежения от традиционните литиево-йонни батерийни клетки. По-високото напрежение в клетките позволява по-пълноценна употреба на капацитета на катода чрез използване на почти 100% от наличния литий спрямо 80-те процента при настоящите комерсиални аналози.
По-високото напрежение при I-State позволява значително намаляване на катодните метали, използвани в клетката, помагайки на производителите на електромобили да свият разходите и да произвеждат превозни средства, които са по-достъпни за масовия потребител.
Намаляването на количеството литий, кобалт и никел с 20% ще спомогне за облекчаване на опасенията, свързани с околната среда и снабдяването, като същевременно свие масата на батерията със 7-8%.
I-State също така позволява стабилен цикъл на съдържащи манган катоди с намалено съдържание на никел.
Според Маркус Борк, директор „Развитие“ в Innolith, неорганичният електролит може да се прехвърли във веки друг формат на клетка, а същи и в такива, които използват различна от литиево-йонната химия, като например желязо-фосфатните батерии.
Разработчикът посочва, че планира да построи своята първа гигафабрика през 2026 г. в Европа, като реализацията на проекта ще зависи от наличните държавни субсидии.