Главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск обича да нарича своята система за подпомагане на водача „автопилот“ (Autopilot), въпреки че превозните средства на компанията не разполагат с функция за напълно автономно придвижване. Сега, за първи път в Германия, BMW AG представя технология, получила одобрението на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), която се доближава много до това, което американският милиардер обещава, пише Automobilwoche.
Базираната в Мюнхен компания е първият производител на автомобили, който получи зелена светлина от KBA за използване на функция за частично автономно шофиране при скорости до 130 км/ч. На практика това означава, че клиентите на BMW могат при определени условия да свалят ръцете си от волана и да се наслаждават на германския аутобан.
Системата, която често се нарича сред служителите на BMW Hands-free-130, преди това беше достъпна само в САЩ и Канада и се използваше като вградена опция за 7-Series. Тази функция не беше налична в Германия. Тук BMW ще използва системата в най-новата версия на 5-Series.
BMW работи с нов софтуерен пакет и 5G технология в подкрепа на системата. Използваният комплект включва комбинация от камери, ултразвукови и радарни сензори, както и карта с висока резолюция, която се коригира чрез прецизно GPS позициониране. Софтуерните актуализации, извършвани безжично, имат за цел да поддържат картата и необходимата технология актуални.
Одобрената в Германия система обаче не е от трето ниво на автономност, а от второ плюс. При трето ниво отговорността по време на пътуване се прехвърля върху превозното средство.
Mercedes остава единственият производител, който предлага система от трето ниво на автономност на пазара – т.нар. Drive Pilot.
В момента двата производителя се борят за технологично надмощие при системите за автономно шофиране, като се очаква до края на годината BMW да комерсиализира своя система от трето ниво.