fallback

Nio понижава цените на всичките си модели в Китай, спира безплатната смяна на батерии

Компанията се сблъсква с нарастващ натиск върху печалбата поради забавящите се продажби

16:22 | 12.06.23 г. 1

Китайският електромобилен стартъп Nio Inc. обяви, че ще намали цените на всичките си модели и ще прекрати безплатните услуги за смяна на батерии за нови купувачи, тъй като производителят е изправен пред нарастващ натиск върху печалбата заради забавящите се продажби, съобщава Ройтерс.

Nio ще намали цените на електромобилите си с по 30 хил. юана (4200 долара), включително и тези на обновените SUV модели ES2 и ES8 от 12 юни. Отстъпките варират от 6% до 9% според модела.

Компанията добавя, че спира да предоставя безплатни услуги за смяна на батерии на купувачи, които сега депозират ново превозно средство.

Повече от 40 автомобилни марки, работещи в Китай, включително BYD и Volkswagen, се присъединиха към ценовата война, започната от Tesla Inc. по-рано тази година в битка за пазарен дял, тъй като търсенето на автомобили спада, отразявайки помрачените глобални икономически перспективи.

„Корекциите се обсъждат на вътрешнофирмено ниво от доста време и взехме предвид редица съвети и предложения от някои потребители“, казва главният изпълнителен директор на Nio Уилям Ли в социалната платформа на компанията.

Nio е предлагала безплатно услугите си за смяна на батерии на съществуващите собственици поне четири пъти месечно. Тя е сред малкото електромобилни компании, които залагат на технологията за замяна на изтощената батерия с нова в специални пунктове, разположени в градските центрове и по основната пътна артерия. Основният съперник на концерна, Tesla, отхвърли тази опция, определяйки я като „неподходяща за широкомащабна употреба“.

През февруари Nio заяви, че ще ускори разширяването на своята мрежа за смяна на батерии с план за изграждане на 1000 станции в Китай през тази година, за да увеличи общия брой на обектите до 2300.

Инвестициите на компанията в станции за смяна на батерии обаче бяха поставени под съмнение от инвеститорите, които изтъкват, че това забавя пътя на Nio към рентабилността. Нетната загуба на концерна за първото тримесечие достигна 4,7 млрд. юана в сравнение с 1,8 млрд. юана загуба през същия период на миналата година.

Продажбите на Nio спаднаха през април и май, тъй като ценовата война в Китай се засили, а общото търсене отслабна. Със своите изцяло електрически автомобили на цена над 300 хил. юана Nio е успяла да достави общо 43 854 автомобила през първите пет месеца на годината.

За сравнение, продажбите на Tesla в Китай са над пет пъти по-високи от тези на Nio за същия период, а доставките на BYD възлизат на 923 343 автомобила благодарение на широката си моделна гама, включваща както изцяло електрически, така и плъгин хибридни модели на цена под 300 хил. юана.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:23 | 12.06.23 г.
fallback
Още от Новини виж още