Китайски стартъп, фокусиран върху електромобилните батерии, обяви, че е преодолял една от ключовите пречки пред собствениците на електрически коли – загубата на мощност и пробег при студено време, съобщава Bloomberg.
Great Bay Technology заяви, че новата батерийна клетка Phoenix е изградена от свръхпроводящи материали и разполага с технология за управление на топлината, която може да загрее батерията от минус 4 градуса по Фаренхайт до 77 градуса по Фаренхайт (минус 20 градуса по Целзий до 25 градуса по Целзий) в рамките на пет минути. Това позволява на литиево-йонната батерия да работи нормално и да се зарежда в рамките на шест минути при всякакви метеорологични условия, изтъква Хуан Сяндун, съосновател и председател на Great Bay.
„Всички знаем, че гамата от електромобили се влияе негативно от студеното време, което създава ужасно потребителско изживяване“, изтъква Хуан, добавяйки: Батерията Phoenix се справя не само с проблема с дългото време на зареждане, но и с други болни теми. Няма значение дали денят е горещ или студен, пробегът на батерията Phoenix няма да бъде засегнат“.
Отделен от китайския държавен автомобилен концерн Guangzhou Automobile Group Co. през 2020 г., стартъпът е нов участник в местната индустрия за производство на батерии, която включва големи играчи като Contemporary Amperex Technology Co., BYD Co. и Gotion High-tech Co. – които вече работят върху нови батерии, за да направят електромобилите по-издръжливи, по-безопасни и по-бързи при зареждане и шофиране на дълги разстояния.
Greater Bay вече се превърна в еднорог - компания, оценена на над 1 млрд. долара - в рамките на две години от основаването си. Нейната батерия от първо поколение се базира на клетка, позволяваща изключително бързо зареждане. Стартъпът твърди, че неговата батерия може да осигури пробег от 500 км в рамките на 15 минути. Тази батерия е монтирана в електрическия SUV V Plus на марката Aion, част от GAC.
Основателят Хуан следва автомобилно инженерство в Италия през 80-те години на миналия век, след което следва в развойния център на Fiat в продължение на пет години, преди да се върне в Китай през 1991 г., за да преподава. Той оглавява Центъра за научноизследователска и развойна дейност на GAC в продължение на 10 години от 2006 г., през което време са разработени много от популярните модели на компанията, като SUV GS4.
Хуан се пенсионира през 2016 г., но по-късно основава Greater Bay с колегата си от GAC Пей Фен, който ръководи концерна като главен изпълнителен директор.