Електрическите превозни средства може да не достигнат ценови паритет с конвенционалните си аналози преди 2030 г., заяви главният изпълнителен директор на Ford Motor Co. Джим Фарли, цитиран от Ройтерс.
Говорейки на конференция с инвеститори, Фарли каза, че електромобилите ще останат по-скъпи от колите с двигател с вътрешно горене, докато второто и третото поколение превозни средства с батерии не влязат в производство след 2025 г.
Според шефа на Ford между 2030 г. и 2035 г. голяма част от пониженията в разходите за производство на електромобили ще дойдат от „драматично по-ниското съдържание на труд“, тъй като превозните средства ще бъдат по-лесни за конструиране поради по-малкия брой части и ще бъдат оборудвани с по-малки батерии, които използват по-евтини материали.
Фарли също така прогнозира по-ниски разходи за дистрибуция заради засилването на онлайн продажбите, както и по-високи приходи от новите цифрови услуги, управлявани от софтуер.
Споре Фарли бизнесът със софтуерни услуги на Ford вече има 600 000 абонати, което е три пъти повече от броя им преди година. Това включва 200 000 клиенти на дребно, които плащат за системата за подпомагане на водача Blue Cruise на компанията и 400 000 търговски клиенти на Ford Pro, които плащат за набор от услуги, включително за управление на автопарка, зареждане, динамично маршрутизиране и др.
Запитан за потенциала за консолидация в цялата индустрия през следващите пет години, Фарли вместо това прогнозира „ускоряване на сътрудничеството“, цитирайки такива сделки като неотдавнашното споразумение на Ford за използване на мрежата от супер бързи зарядни устройства на Tesla.
„Сътрудничеството е от съществено значение“, подчерта Фарли, особено за компании, които може да нямат ресурсите да изградят пълна електромобилна екосистема.
По-рано този месец Фарли предупреди, че китайските производители на електрически превозни средства са основните конкуренти на американския концерн в сектора, който обаче се сблъсква с пречки да се конкурира в ценово отношение. „Мисля, че приемаме китайците като основен конкурент, а не General Motors или Toyota“, изтъкна Фарли на срещата на високо равнище за устойчиво финансиране, организирана от Morgan Stanley. „Китайците ще бъдат лидерите“, добавя той.
а да може Ford да победи китайските производители на автомобили, Фарли заяви, че компанията се нуждае от отличителна марка или от по-ниски разходи. „Но как ще ги победиш по цена, ако техният мащаб е пет пъти над твоя?“, пита Фарли. „Европейците допуснаха (китайските производители на автомобили) – така че сега те продават в големи количества в Европа“, допълва изпълнителният директор на Ford.