Германският производител на тежкотоварни превозни средства Daimler Truck Holding AG и Toyota Motor Corp. сключиха необвързващо споразумение за обединяване на бизнеса на техните звена в Япония, съобщава Ройтерс, цитирайки съвместно изявление на компаниите.
Съгласно сделката – меморандум за разбирателство – Mitsubishi Fuso Truck and Bus, притежавана от Daimler компания, и Hino Motors Ltd., подразделение на Toyota, ще се обединят в холдингова компания.
Очаква се акциите на новото дружество да бъдат листнати на Токийската фондова борса.
Daimler Truck и Toyota ще споделят поравно инвестициите в компанията и ще си сътрудничат в разработването на водородни и други технологии в области като свързаност и автономно шофиране.
Очаква се двата концерна да подпишат окончателно споразумение през първото тримесечие на 2024 г. и да приключат сделката до края на същата година.
Звеното на японската група, Hino Motors, беше въвлечено в скандал с емисиите, след като стана ясно, че е манипулирало данните на изгорелите газове от превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Toyota притежава малко над 50% от производителя на камиони и автобуси.
Сделката с Daimler Truck потенциално ще даде на германците възможността да постигнат целите си за подобряване на маржа, като се има предвид, че приходите на Mitubishi Fuso са пречка за рентабилността.
В края на април Daimler Truck представи в САЩ своята нова марка електрически камиони Rizon, с която компанията иска да се конкурира с Isuzu Motors Ltd. и Hino Motors.
Rizon ще предложи камиони от клас 4 и 5, оборудвани с технология за литиево-желязо-фосфатни батерии, като звеното ще започне производство през третото тримесечие на 2023 г., споделя Андреас Дойшле, глобален ръководител на Rizon, по време на пресконференция.
Доставките ще започнат през четвъртото тримесечие чрез ексклузивно споразумение с Velocity Vehicle Group, добавя компанията.