Главният изпълнителен директор на General Motors Co. Мари Бара направи първото си посещение в Китай след пандемията от коронавирус, където американският автомобилен гигант губи позиции спрямо фокусираните изцяло върху електромобилите компании като Tesla Inc. и BYD Co., съобщава Bloomberg.
Бара се срещна с управата на Шанхай в сряда, която насърчи американския концерн да увеличи инвестициите и научноизследователската и развойна дейност в града.
Партийният ръководител в Шанхай, финансовият център на Китай, Чън Дзинин, заяви, че автомобилната индустрия е ключов стълб за града. Шанхай ще продължи да подобрява своята бизнес среда и да предоставя по-добри услуги за китайски и международни компании.
От своя страна Бара каза, че Китай остава ключов пазар за General Motors и тя очаква с нетърпение разработването на по-чисти и интелигентни автомобили с местните партньори.
Пътуването отбеляза първото посещение на Бара в Китай след пандемията, през което време доставките на General Motors в страната спаднаха от 3,09 млн. автомобила през 2019 г. на 2,3 млн. броя през миналата година, а делът на концерна от общия пазар се сви от 15 на сто за 2015 г. до 9,8% през 2022 г.
Базираната в Детройт компания развива съвместни предприятия с местни производители на автомобили, включително със SAIC Motor Corp и Wuling Motors, които разработиха популярния малък елкетромобил Hongguang MiniEV – най-продавания модел в Китай за миналата година. Но продажбите на електрическия микроавтомобил се забавят и ограничените моделни предложения от други марки на General Motors като Cadillac и Chevrolet доведоха до загуба на пазарен дял от играчи като Tesla и BYD.
За да навакса, General Motors ускорява пускането на нови електромобили. Концернът изпревари Ford Motor Co. в САЩ, нареждайки се на второ място по продажби на електромобили през първото тримесечие. В Китай тази година компанията пуска четири електрически модела за марките Buick, Cadillac и Chevrolet, включително Electra E5.