Отделът на германския автомобилен концерн Mercedes-Benz AG за търговски превозни средства обяви, че планира нова платформа за своите електрически микробуси, която ще намали фиксираните разходи с 20% до средата на десетилетието. Според подразделението делът на електрическите търговски превозни средства ще нарасне до 50% от общите продажби до 2030 г., съобщава Ройтерс.
В по-близък план електрическите микробуси трябва да представляват 20% от продажбите към 2026 г., заяви компанията, добавяйки, че очаква двуцифрен марж на печалбата от модели, които не отделят емисии, до края на десетилетието.
Всички нови модели средни и големи микробуси ще се базират на „иновативна, модулна и мащабируема електрическа архитектура“, наречена VAN.EA, посочват от Mercedes.
Традиционните автопроизводители се включиха късно в електрификацията на търговските превозни средства, което осигури преднина на изцяло фокусирани върху този сегмент стартъп компании, като марката Maxus на китайската SAIC Motor Corp., която се разширява в Европа.
Клиентското търсене на електрически микробуси се увеличава и се очаква да изпревари предлагането през следващите няколко години.
Mercedes заяви, че вижда "значителен потенциал за растеж" в САЩ за големите микробуси, както и в Китай.
Компанията очаква директните онлайн продажби да надхвърлят 20% до 2026 г. В Европа, на която се падат 60% от продажбите на микробуси на Mercedes, ръководството очаква повече от 75% от продажбите да се извършват онлайн дотогава.
Mercedes заяви, че възнамерява да намали фиксираните разходи предимно чрез „рационализиране и дигитализиране на процесите“, като се стреми към 20% спад до средата на десетилетието в сравнение с 2019 г.