Tesla Inc. наближава финалните етапи, преди да започне пробно производство на своя обновен седан Model 3 в Шанхай, съобщава Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с плановете на американския концерн, докато главният изпълнителен директор Илон Мъск разчита, че това ще помогне на неговата компания да се конкурира по-ефективно на китайския пазар.
Актуализираната версия на Model 3, първият електромобил на Tesla за масовия пазар, който помогна на компанията да достигне рентабилност, е малко по-дълга от досегашния вариант, има по-спортен вид и по-елегантен интериорен дизайн, разкриват източниците, пожелали да запазят анонимност.
Част от производствения персонал в завода на Tesla в Шанхай е бил задължен да поставя мобилните си телефони в специално изградени шкафчета извън производствените линии на фабриката, за да се предотврати потенциално изтичане на информация чрез снимки.
Работата на производствената линия от Фаза 1 на разширяването на завода може да бъде преустановена за няколко дни в края на този месец заради корекции, изтъкват източниците.
За първи път Tesla представи Model 3 през 2016 г. в САЩ, като започна търговско производство година по-късно. Компанията намали производствените си разходи с разширяването на завода в Шанхай в края на 2019 г. Миналата година Tesla обяви, че ще извърши някои надстройки на интериора и захранващите системи на автомобила като част от обновяване, без да дава подробности.
От решаващо значение за компанията е да актуализира продуктовата си линия в Китай, тъй като това е най-важният ѝ пазар след САЩ, където конкуренцията продължава да се засилва, главно в лицето на местните концерни.
Ценовата война, която Tesla започна в началото на годината, се разраства бързо, което доведе до големи отстъпки при редица модели.
Най-малко 155 изцяло електрически и плъгин хибридни модела се очаква да бъдат представени в Китай тази година, изчислява Sanford C. Bernstein.
През последните седмици обаче Tesla леко повиши цените на своите модели както в САЩ, така и в Китай, след като печалбата ѝ за първото тримесечие разочарова някои инвеститори. Ценообразуването на новия Model 3 остава строго поверително и все още не е ясно как колебанията в разходите за суровини могат да повлияят на евентуалната цена.
Скорошните спекулации в интернет пространството относно обновената версия се съсредоточиха около дизайна на волана, който наподобява този на Tesla Semi и Model S, което може би подкрепя слуховете за преминаване към контроли на екрана за превключване между паркиране и шофиране.
Tesla допринесе с почти една четвърт от общата стойност на производството на автомобили в Шанхай миналата година, а местните власти обещаха миналата седмица да продължат да засилват връзките си с компанията чрез модули за автономно шофиране и роботи. Заводът на Tesla в Шанхай представлява повече от половината от глобалното производство на концерна през 2022 г., като в момента съоръжението може да произвежда до 1,1 милиона автомобила годишно.