Пазарният дял на електрическите автомобили, внасяни в Германия от Китай, се е увеличил повече от три пъти през първото тримесечие, което е тревожен знак за германските автомобилни производители, борещи се да се справят с агресивните китайски конкуренти, съобщава Automotive News Europe.
В периода януари-март общо 28% от електрическите автомобили, внесени в Германия, са били произведени в Китай, в сравнение със 7,8% през същото тримесечие на предходната година, посочва германската статистическа служба.
Volkswagen и други германски автопроизводители се сблъскват с проблеми при поддържането на темпа на продажби, докато китайският автомобилен пазар, най-големият в света по обем на продажби, ускорява своя преход към електрическа мобилност, подкрепен от растящия отпечатък на местните марки.
„Много продукти за ежедневна употреба, както и стоки от енергийния преход, сега идват предимно от Китай“, изтъкват от статистическата служба.
Например 86% от преносимите компютри, 68% от смартфоните и телефоните и 39% от литиево-йонните батерии, внесени в Германия, идват от Китай през тримесечието.
Правителството на германския канцлер Олаф Шолц постепенно променя своята политика спрямо Китай както като стратегически съюзник, така и като най-голям търговски партньор на Германия от 2016 г. насам, и обмисля поредица от стъпки за намаляване на зависимостта от азиатската икономика, докато преоценява двустранните връзки.
В случая на редкоземните метали - от съществено значение за изграждането на електрически автомобили и вятърни турбини - Германия и Европейският съюз (ЕС) като цяло внасят над 90% от необходимите суровини от Китай, установява отделно проучване на изследователския институт DIW.