Общите доставки на германската автомобилна група Volkswagen AG нарастват с 39% на годишна база през април, като общият брой превозни средства на концерна, доставени в глобален план, достига 720 200 автомобила, съобщава Ройтерс.
Резултатът е подкрепен от 79-процентния ръст на продажбите на групата в Китай, където са доставени 255 700 превозни средства за месеца.
В Западна Европа Volkswagen е доставил 254 700 автомобила на клиенти, което представлява 28,7% ръст на годишна база.
През първите четири месеца на годината доставките на концерна са нараснали с 14% в сравнение със същия период на предходната година, до 2,76 млн. броя.
Миналата седмица Volkswagen представи своя финансов отчет за първото тримесечие, като приходите от продажби достигат 76,2 млрд. евро, а възвръщаемостта – 7,5%. Свободният паричен поток възлиза на 2,2 млрд. евро, като нетната ликвидност в автомобилния бизнес достига 38,4 млрд. евро.
Volkswagen е изправен и пред други предизвикателства, водени от намаляващите продажби в Китай. Главният изпълнителен директор на концерна Оливер Блуме, който замести през 2022 г. своя предшественик, Херберт Дийс, посети на няколко пъти азиатската страна, след като по-широките проблеми на групата със софтуера отблъснаха купувачите. Продажбите на произведените в Китай хибридни и електрически автомобили процъфтяват, като при общите продажби местният конкурент BYD за първи път оглави китайския пазар, измествайки през първото тримесечие от върха Volkswagen.
За да намали зависимостта си от Китай, германският концерн предприе мерки за разширяване на своя пазарен дял в САЩ, където едноименната му марка поддържа силно търсене. Компанията планира да построи нов завод в Южна Каролина за производство на електрически пикапи и SUV модели за своята нова марка Scout, като междувременно възнамерява да инвестира 4,8 млрд. евро в завод за батерии в Канада, нейният първи извън Европа.