fallback

Акциите на Li Auto поскъпват до 8-месечен връх, след като концернът отчете печалба

Китайската компания възнамерява да пусне тази година електромобили с модерни системи за подпомагане на водача за градски условия

14:04 | 11.05.23 г.

Акциите на китайския производител на електрически превозни средства Li Auto поскъпнаха с 13,9% до осеммесечен връх в часовете преди старта на редовната търговия на Nasdaq, след като концернът обяви, че продажбите му през първото тримесечие почти са се удвоили спрямо същия период на 2022 г., като миналогодишната загуба вече е печалба.

Приходите от продажби през първото тримесечие на Li Auto, основана от китайския милиардер предприемач Ли Сян, са се увеличили с повече от 96% на годишна база до 2,7 млрд. долара. Нетната печалба възлиза на 136 млн. долара в сравнение с нетна загуба от 1,5 млн. долара през първото тримесечие на 2022 г., тъй като компанията беше подкрепена от пускането на новите модели.

Доставките на стартъпа през първото тримесечие растат до рекордните 52 584 броя спрямо 31 716 броя за същия период на 2022 г.

Li Auto възнамерява да пусне тази година електромобили с модерни системи за подпомагане на водача за градски условия, става ясно от доклад на Morgan Stanley, публикуван по-рано този месец.

„Ръководството иска функцията да бъде активирана в 100 града до края на годината“, посочват от американската банка, която е поставила ценови таргет за акциите на Li Auto в САЩ от 30 долара.

Въпреки че китайският стартъп все още не може да се конкурира по мащаби и популярност с компании като BYD, той се превърна в неизменна част от развитието на китайската електромобилна индустрия, възползвайки се от силното търсене на този тип задвижване на най-големия автомобилен пазар в света.

Продажбите на дребно на превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV), в Китай скочиха с 85,6% на годишна база през април до 527 000 броя, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.

Финансовият отчет на Li Auto за първото тримесечие на годината. Източник: Li Auto

Големите местни марки представляват 70,5% от общите продажби на NEV автомобили в Китай. За първите четири месеца на 2023 г. продажбите на NEV коли на дребно в азиатската страна са нараснали с 36% на годишна база до 1,84 млн. броя, значително надминавайки спада от 1,3% при общите продажби на дребно.

Електрическите автомобили бяха във фокуса на автомобилното изложение в Шанхай, което се проведе през април.

Li Auto е основана през 2015 г., като в списъка с инвеститори изпъкват имена като Уан Син, милиардер от интернет индустрията, и Meituan, компания за доставки, която се листна на Nasdaq през юли 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:04 | 11.05.23 г.
fallback
Още от Новини виж още