Американският електромобилен концерн Tesla Inc. успя да достави 75 842 произведени в Китай електрически превозни средства през април, което представлява спад от 14,7% спрямо мартенските обеми, съобщава Ройтерс, цитирайки данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
Въпреки месечното понижение на годишна база доставките отчитат огромен скок, тъй като през април 2022 г. фабриката на Tesla в Шанхай беше притисната от ограничителните мерки срещу разпространението на коронавируса. Тогава компанията достави едва 1512 превозни средства Model 3 и Model Y на най-големия автомобилен пазар в света.
Местният конкурент BYD Co., разчитайки на своите серии Dynasty и Ocean, е продал 209 467 превозни средства през април, което е с 1,6% повече от март, показват данни на CPCA.
Подробни данни относно продажбите в Китай ще бъдат публикувани от CPCA през следващата седмица.
През последните месеци Tesla намали цените на няколко пазара в световен мащаб и започна ценова война в Китай, в която от началото на годината се включиха повече от 40 местни и международни марки.
Намаляването на цените понижи рентабилността на производителите на автомобили, като Tesla отчете 24% спад на нетната си печалба за първото тримесечие, въпреки че тримесечните ѝ глобални доставки достигнаха нов рекорд.
Електромобилният гигант смени рязко посоката тази седмица, след като повиши цените на Model Y и Model 3 за пазари като Канада, Китай, Япония и САЩ с по 290 долара.
Компанията повиши цените на Model S и Model X в Китай с 19 хил. юана (2751 долара).
Tesla подготвя износ на по-евтина версия на произведен в Китай Model Y за Канада, като това ще бъде първият път, когато Tesla изнася изграждани в азиатската страна модели за пазар от Северна Америка.