Финансовият от чет на Volkswagen AG за първото тримесечие надмина пазарните очаквания, тъй като нарастващите доставки и силното търсене в САЩ и Европа помогнаха за компенсиране на спада в продажбите в Китай, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба за първото тримесечие на германския автомобилен концерн е намаляла до 5,7 млрд. евро, но остават над пазарните оценки за 5,5 млрд. евро.
Междувременно Volkswagen потвърди перспективата си, посочвайки натрупаните поръчки за 1,8 милиона автомобила, изтъква главният финансов директор на групата Арно Антлиц. Производителят очаква да навакса забавянето в Китай през тази година с разширена гама модели и технология, насочена към местните потребителски вкусове. Доставките на най-големия пазар на Volkswagen се сринаха с 15% през първото тримесечие, въпреки че като цяло пазарът отчете ръст.
Солидното начало на годината на автомобилния производител е в съответствие с представянето на конкуренти като Stellantis NV и Ford Motor Co., които също останаха предпазливи при целогодишните си прогнози. Тъй като условията се смекчават, компаниите са изправени пред перспективата за допълнителни понижения на цените на превозните средства, като същевременно обемът на необслужените поръчки, натрупани през месеците на производствения прекъсвания, се понижава. Агресивните намаления на цените на електромобилите от Tesla Inc. също засилват натиска върху цялостната индустрия, тъй като традиционните автопроизводители не разполагат с маржовете на своя американски съперник.
Volkswagen е изправен и пред други предизвикателства, водени от намаляващите продажби в Китай. Главният изпълнителен директор на концерна Оливер Блуме, който замести през 2022 г. своя предшественик, Херберт Дийс, посети на няколко пъти азиатската страна, след като по-широките проблеми на групата със софтуера отблъснаха купувачите. Продажбите на произведените в Китай хибридни и електрически автомобили процъфтяват, като при общите продажби местният конкурент BYD за първи път оглави китайския пазар, измествайки през първото тримесечие от върха Volkswagen.
За да намали зависимостта си от Китай, германският концерн предприе мерки за разширяване на своя пазарен дял в САЩ, където едноименната му марка поддържа силно търсене. Компанията планира да построи нов завод в Южна Каролина за производство на електрически пикапи и SUV модели за своята нова марка Scout, като междувременно възнамерява да инвестира 4,8 млрд. евро в завод за батерии в Канада, нейният първи извън Европа.
През първото тримесечие доставките на групата достигат 2 млн. броя, което представлява ръст от 7% спрямо същото тримесечие на 2022 г. Очаква се през 2023 г. доставите да достигнат около 9,5 млн. броя, което би представлявало увеличение от 15% на годишна база.
Тримесечните приходи от продажби възлизат на 76,2 млрд. евро, което е ръст от 22% спрямо същия период на миналата година.
Възвръщаемостта от продажбите достига 7,5%, като целогодишната прогноза е за диапазон от 7,5 до 8,5%.
Свободният паричен поток през първото тримесечие възлиза на 2,2 млрд. евро, като нетната ликвидност в автомобилния бизнес достига 38,4 млрд. евро.