Печалбата на BMW AG за първото тримесечие нараства, подкрепена от силните продажби на моделите на германската компания от най-висок клас, докато същевременно отслабва търсенето на базовите версии, особено в Европа, съобщава Bloomberg.
Печалбата на концерна преди лихви и данъци се увеличава с 58,5% на годишна база до 5,38 млрд. евро.
Късно в сряда BMW обяви нова програма за обратно изкупуване на акции за 2 млрд. евро, насочена към увеличаване на печалбата на акция.
Производителите на премиум автомобили се оказаха по-устойчиви на забавящото се глобално търсене, упоритата нажежена инфлация и по-високите разходи за суровини и компоненти. С отшумяването на проблемите във веригата на доставки BMW, Mercedes-Benz и Audi на Volkswagen Group все още отчитат значителни нива на неизпълнени поръчки, които трябва да намалят.
Тъй като производството се нормализира и обема на новите превозни средства расте, концерните са изправени пред перспективата натискът върху цените да се увеличи. Tesla Inc. засили напрежението с драстични намаления на цените от края на миналата година.
В същото време търсенето може да намалее допълнително, ако световната икономика продължи да отслабва. Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе заяви, че очаква глобалните пазари леко да се охладят и че нарастващите продажби на най-скъпите модели на компанията ще компенсират увеличенията на разходите за суровини и логистика.
През първото тримесечие автомобилният бизнес на групата е доставил 588 138 превозни средства, което представлява спад от 1,5% спрямо отчетените преди година 596 907 превозни средства. Делът на електрическите модели от общите продажби достига 11% спрямо 5,9% през същото тримесечие на 2022 г. Производството за тримесечието на всички марки към групата, където влизат BMW, Mini и Rolls-Royce, достига 677 852 броя, ръст от 25,1% спрямо 541 776 броя преди година.
Приходите на групата нарастват с 18,3% до 36,85 млрд. евро спрямо 31,14 млрд. евро през тримесечието на 2022 г. Приходите на автомобилния бизнес достигат 31,268 млрд. евро.
Маржът на печалбата достига 12,1%, ръст спрямо 8,9% преди година.
„Въпреки предизвикателната бизнес среда BMW Group стартира фискалната 2023 г. добре, възползвайки се от продължаващия систематичен процес на електрификация на своето портфолио“, споделя компанията в своята презентация относно финансовите резултати. „Продажбите на изцяло електрическите автомобили продължават да растат динамично през първото тримесечие, увеличавайки се с 83,2% на годишна база до 64 647 броя (спрямо 35 289 броя през същия период на 2022 г.). Делът на изцяло електрическите автомобили от общите доставки нараства значително, почти двойно, до 11% (спрямо 5,9% преди година). Продажбите на изцяло електрически и плъгин хибриди достигат 110 486 броя, което е ръст от 23,3% на годишна база“, добавят от BMW.