Превозните средства с частично или пълно електрическо задвижване продължават да печелят пазарен дял в Китай, като през март те достигат 34% от общите продажби на нови коли в най-големия пазар за леки автомобили в света, пише Clean Technica, изтъквайки, че азиатската страна представлява над половината от глобалните продажби на такива коли през март.
На годишна база регистрациите на електрически коли в Китай растат с 23%, като от началото на годината обемите възлизат 1,3 млн. електромобила.
Делът на изцяло електрическите автомобили през март достига 24%, като за първите три месеца той е малко по-нисък – 23% от общо 33% за колите с електрическо задвижване.
Clean Technica очаква делът на електромобилите в Китай да достигне около 40% до края на второто тримесечие.
По отношение на моделите лидер е Tesla Model Y с 54 937 продажби, следван от BYD Qin Plus с 40 215 регистрации и BYD Song с 40 114 регистрации. Топ 5 се допълва от други два модела на BYD – Yuan Plus и Dolphin, чиито продажби достигат съответно 27 907 броя и 27 687 броя.
Другият популярен модел на Tesla, Модел S, попада в Топ 10 на последната позиция.
При представянето на чуждестранните марки Tesla е лидер със своите два електромобила, следван на третото място от Volvo XC40 с 8957 продажби, Volkswagen ID.3 с 8583 продажби и MG 4 със 7759 продажби.
За първото тримесечие на годината лидер по продажби е BYD Song със 142 379 броя, като трябва да се има предвид, че тук влизат регистрациите и на двата вида задвижване – изцяло електрически и плъгин хибридно. Втори е Tesla Model Y с 94 647 продажби, следван отново от BYD със своя Qin Plus, който има 79 239 регистрации.
Пазарен лидер е марката BYD с 36,4%, следван от Tesla с 10 на сто, SGMW с 5,9% и GAC Aion с 5,9%.