Американският пазар на електромобили продължава да расте бързо с всяка изминала година. Продажбите през първото тримесечие на 2023 г. нарастват повече от двойно спрямо същото тримесечие на 2021 г. и отчитат петкратен ръст спрямо този период три години по-рано, пише Clean Technica.
Делът на изцяло електрическите модели през първото тримесечие нараства в САЩ до 7,1% от общите продажби. Една от основните причини за това е продължаващото силно представяне на моделите на Tesla Inc. – най-големият производител на батерийни електромобили в света.
Общите продажби на електрически коли се увеличават през тримесечието с 66 на сто, докато ръстът спрямо този период на 2021 г. достига 162%. По отношение на обемите продажбите през януари-март 2023 г. надхвърлят със около 100 хил. броя тези преди година и с над 150 хил. броя обемите през 2021 г.
Не е изненадващо, че при подреждането по продажби лидер е Tesla Model Y, следван от Model 3. Тези два модела продължават да доминират в САЩ, откакто дебютираха на пазара. Значително по-бюджетният Chevy Bolt EV/EUV се нарежда на трето място, докато четвърти е Volkswagen ID.4.
Clean Technica прогнозира, че ID.4 вероятно ще запише около 40 хил. продажби през 2023 г., докато Chevy Bolt може да отбележи приблизително 80 хил. регистрации. При Model 3 и Model Y очакваните продажби са съответно 200 хил. и 400 хил. броя.
Особено впечатления прави 254-проценнтият ръст на продажбите на ID.4, въпреки че този модел не е нов за американския пазар.
Междувременно някои електрически модели отчитат спадове, включително Ford Mustang Mach-E (-20%), Hyundai Ioniq 5 (-8%) и Kia EV6 (-36%).
И докато Tesla е лидер при обемите, продавайки над 150 хил. броя от Model Y и Model 3, първи по ръст на продажбите е Chevy Bolt с ръст от 5403%, следван от BMW iX с 578% ръст и Rivian R1T/R1S/EDV 700 с увеличение от 548 на сто.
При общите продажби на електромобили обемите в САЩ през първото тримесечие достигат 246 624 броя спрямо 148 633 броя година по-рано и 94 084 броя през първото тримесечие на 2021 г.
От въпросните 246 624 броя Tesla е отговорна за 159 700 продажби, като останалите 86 924 броя се разпределят между останалите пазарни участници.