Южнокорейският производител на батерии LG Energy Solution Ltd. е уверен, че ще постигне целта си за ръст на продажбите с 30% през тази година, стимулиран от силното търсене на електромобили и от федералните стимули, заложени в американския Закон за намаляване на инфлацията (IRA), съобщава Bloomberg.
„Търсенето на електрически коли в Северна Америка остава много силно“, споделя главният финансов директор Лий Чон-сил.
Компанията отчете нетна печалба за първото тримесечие в размер на 500,6 млрд. вона (374 млн. долара), надминавайки пазарните прогнози.
„Макар търсенето в Европа да изглежда ограничени и цените на металите да падат, ние сме повече от сигурни, че можем да постигнем първоначалната цел за 30% ръст на продажбите за 2023 г.“, добавя Лий.
След публикуването на отчета акциите на LG Energy поскъпнаха с 2,4%, като от началото на годината тяхната стойност е нараснала с близо 30 на сто.
Концернът очаква, че ще се класира за федералните стимули по IRA за изграждането на между 15 и 20 гигаватчаса (ГВтч) производствени мощности през тази година.
LG Energy, която доставя батерии на Tesla Inc., General Motors Co. и Ford Motor Co., в крайна сметка иска да разполага с около 250 ГВтч производствен капацитет в САЩ и да разработи цилиндрични батерии и системи за съхранение на енергия, базирани на литиево-желязо-фосфатни решения.
Междувременно LG Energy се стреми да си осигури минерали за батерии, за да се съобрази с Европейския закон за суровините, който подобно на IRA цели да намали зависимостта на региона от китайските доставки.
Малко след като бяха публикувани финансовите данни на компанията, ръководството ѝ заяви, че е подписало сделка за 23 млрд. долара с Posco Future M Co. за доставка на катодни материали с високо съдържание на никел.
Продажбите в Северна Америка ще скочат тази година, като производството ще се ускори с помощта на завод, изграден съвместно с GM, тъй като американският автомобилен производител засилва производството на електромобили, изтъкват анализатори от Shinhan Investment Corp. в бележка до клиенти.
Данъчните стимули, заложени в IRA, ще се увеличават всяка година с разширяването на производствения капацитет на САЩ, добавят експертите.
Въпреки че цените на металите за батерии се сринаха през първото тримесечие, особено на лития в Китай, което оказа низходящ натиск при цената на батериите, спадът няма да навреди на рентабилността, изтъква Лий от LG Energy. „За щастие сме подписали договори с производителите на автомобили на базата на плаващи стойности“, добавя той.
LG Energy тества така наречените 4680 батерийни цилиндрични клетки, използвани от Tesla, в завод в Южна Корея, и планира да започне масово производство до края на тази година.
Освен това компанията обмисля разработването на литиево-желязо-фосфатни клетки за електромобили - пазар, доминиран от китайските компании. Клетките, базирани на желязо, са по-евтини от батериите, базирани на никел, върху които LG се фокусира досега.
Южнокорейската компания е уверена, че ще победи своите китайски конкуренти, поне в САЩ.
„Няма да е лесно за китайските компании да навлязат в САЩ“, смята Лий, добавяйки: „Това не е само въпрос на инвестиция. Имате нужда от много опит, за да изградите вериги на доставки и да управлявате заводи. Отнема много време“.