Южна Корея ще инвестира 20 трлн. вона (15 млрд. долара) до 2030 г., в разработване и производство на твърдотелни батерии в опит да се нареди пред конкурентите в надпреварата за електрически превозни средства, съобщава Bloomberg.
Инвестицията ще бъде направена съвместно с частния сектор с план Южна Корея да се превърне в първата страна в света, която ще комерсиализира твърдотелните батерии, информират от президентската канцелария. Планът е обявен по време на среща, организирана от президента Юн Сук-йол.
Твърдотелните батерии се превърнаха в най-обещаващата технология за съхранение на по-малко количества електрическо и за намаляване на цените на клетките, като някои производители вече обявиха стратегии за комерсиализацията ѝ през това десетилетие. Въпреки това най-големият производител на батерии в света, китайската компания Contemporary Amperex Technology Co., изрази скептицизъм относно технологията, представяйки на изложението в Шанхай кондензаторна батерия.
Новите мерки на Сеул включват и план за увеличаване на капацитета за производство на катодни материали в страната през следващите пет години и започване на търговско производство на литиево-железни фосфатни батерии от 2025 г.
По-рано този месец Hyundai Motor Group обяви, че планира да инвестира 24 трлн. вона (18,14 млрд. долара) в индустрията за производство на електрически превозни средства в Южна Корея до 2030 г., засилвайки присъствието си в сегмент, който се очаква да доминира в дългосрочен план световното автомобилно търсене.
Инвестиционният план на групата, която включва Hyundai Motor, Kia и Hyundai Mobis, беше представен, докато президентът Юн Сук-йол бе на церемония за първа копка на първия завод на Kia само за електрически автомобили.
Юн обеща всеобхватни мерки през първата половина на тази година, за да помогне на южнокорейската автомобилна индустрия да се подготви по-добре за трансформацията към „автомобилите на бъдещето“, се казва в изявление на президентската канцелария.