Британският автомобилен производител Jaguar Land Rover ще инвестира 15 млрд. паунда (18,7 млрд. долара) през следващите пет години в разработването на електрически автомобили, както и за функции за автономно шофиране като част от стремежа си да се откаже от двигателя с вътрешно горене и да настигне конкурентите, съобщава Bloomberg.
Планът включва модернизирането на завода на JLR в Хейлууд, Великобритания, в съоръжение, което ще изгражда само електромобили. Очаква се производството там да стартира през 2025 г., като първият модел, който ще бъде изграден, е средноразмерен SUV Range Rover.
Това е първата подобна пътна карта на компанията, собственост на индийската Tata Motors, откакто преди две години представи своя план за преход към електрическа мобилност.
„Навлизаме в една невероятно вълнуваща нова електрическа ера за JLR като модерен луксозен бизнес“, изтъква главният изпълнителен директор на концерна Ейдриън Мардел. Производителят, който изпитва сериозни проблеми, свързани с веригата на доставки, цели да постигне положителен нетен паричен поток до фискалната 2025 г. и да отчете „двуцифрена“ печалба преди лихви и данъци до 2026 г.
JLR има малък опит в производството на електромобили, като единственото му изцяло електрическо превозно средство – I-Pace SUV – се произвежда от Magna International Inc в Австрия. Производителите на луксозни автомобили от BMW AG до Porsche AG увеличават своята електрическа гама, като наскроо Mercedes-Benz AG представи на изложението в Шанхай SUV-а Maybach EQS на цена от 200 хил. евро.
JLR ще започне да приема поръчки за електрическа версия на своя Range Rover в края на годината, споделя компанията. Решението да се правят ключови модели в Обединеното кралство трябва да подкрепи затруднената индустрия, която претърпя редица удари около Brexit.
Jaguar, която се сблъска със свиващи се продажби, ще пусне в продажби първия от трите нови електрически модела през 2024 г., включително Grand Tourer с четири врати. Автомобилът ще предлага пробег до 700 километра на цена от 100 000 паунда.
Компанията заяви, че ще преоборудва сегашната си фабрика за производство на двигатели в Улвърхемптън, за да произвежда електрически задвижващи агрегати и да сглобява батерии за планираните модели.