fallback

Австралия ще въведе стандарти за горивна ефективност при автомобилите

Регулацията ще очертае колко въглероден диоксид може да отделя една кола, когато работи, заяви министърът на енергетиката Крис Боуен

12:32 | 19.04.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Австралия ще въведе нови стандарти, насочени към емисиите от превозни средства, за да насърчи разпространението на електрически автомобили, тъй като се стреми да настигне други развити икономики, съобщава Nikkei Asia Review.

Само 3,8% от колите, продадени в Австралия през миналата година, са били електрически, като страната изостава значително от други големи икономики като Европейския съюз (ЕС) и Великобритания, където електромобилите представляват съответно 17% и 15 на сто от общите продажби.

Новата национална стратегия за електрическите превозни средства ще въведе стандарт за горивна ефективност, който ще очертае колко въглероден диоксид може да отделя една кола, когато работи, заяви министърът на енергетиката Крис Боуен по време на пресконференция.

„Ефективните по отношение на горивото и електрическите превозни средства са по-чисти и по-евтини за управление – днешното съобщение е добра новина за шофьорите“, изтъква Боуен.

Подробностите за регулацията ще бъдат финализирани през следващите месеци, добавя той.

Освен Русия, Австралия е единствената развита страна, която или няма, или разработва стандарти за горивна ефективност, които насърчават производителите да доставят повече електрически превозни средства без емисии.

Транспортът е третият по големина източник на въглеродни емисии в Австралия - един от най-големите източници на емисии в света на глава от населението. Инициативата ще помогне за намаляване на емисиите на страната с поне 3 милиона тона въглероден еквивалент до 2030 г. и над 10 милиона тона до 2035 г., изтъква Боуен.

Съветът за електрически превозни средства (EVC) приветства решението, но посочва, че Австралия трябва да въведе строги стандарти или „да остане световното сметище за остарели превозни средства с високи нива на емисии“, споделя главният изпълнителен директор на организацията Бехиад Джафари.

Средно новите автомобили в Австралия използват 40% повече гориво от тези в ЕС и 20% повече от превозните средства в САЩ, като проучванията показват, че въвеждането на стандарт за горивна ефективност може да спести на шофьорите 519 австралийски долара (349 щатски) годишно, добавя Боуен.

Лидерът на партията на Зелените Адам Банд заяви от своя страна, че стратегията на правителството трябва да бъде ускорена, като се нуждае от цели за електрически превозни средства, както и стандарти за горивна ефективност.

Търсенето на електромобили в Австралия нараства, въпреки че предлагането не е в крак с търсенето поради липсата на стимули за автомобилните производители.

Лявоцентристкото лейбъристко правителство на Австралия миналата година обяви планове за въвеждане на нови разпоредби за увеличаване на продажбите на електрически автомобили.

Премиерът Антъни Албанезе, който спечели изборите миналата година с обещание за реформи в политиката за климата, намали данъците за електрически превозни средства и повиши целта на Австралия за 2030 г. за намаляване на въглеродните емисии до 43% спрямо нивата от 2005 г.

Инициативите бяха обявени след около десетилетие на бездействие при предишното либерално правителство.

Бившият премиер Скот Морисън заяви през 2019 г., че политиките за намаляване на емисиите от превозни средства ще „сложат край на уикенда“, докато други критици посочиха, че това ще сложи край на популярните превозни средства, използвани от строители и фермери.

Боуен призна, че трябва да се направи повече по отношение на зарядната инфраструктура за електромобили.

По австралийските пътища се движат около 83 000 електромобила, като към декември 2022 г. в страната има малко над 4900 обществени зарядни устройства, разположени на по-малко от 2400 места.

„Отново изоставаме много от останалия свят“, подчерта Боуен в радио интервю по-късно във вторник.

„Ще оправим това. Имаме политика за стимулиране на темпа на инсталиране на зарядни устройства на всеки 150 км по основните пътища. Скоро ще дам повече подробности за това“, добавя министърът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:31 | 19.04.23 г.
fallback
Още от Новини виж още