fallback

Panasonic разглежда три локации в САЩ за разширяване на своя капацитет за батерии

Една от опциите пред японската компания е да построи нов завод в Оклахома

13:21 | 18.04.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Panasonic Holdings обмисля да изгради нови фабрики за електромобилни батерии в американския щат Оклахома и разглежда още локации в рамките на мащабна инвестиция, която цели да разшири производствените мощности на японската компания в САЩ на фона на щедрите стимули, включени в Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на Вашингтон, съобщава Nikkei Asia Review.

Конгломератът подписа споразумение с щатските власти в Оклахома, очертаващо пакет от стимули, информира губернаторът Кевин Стит. Пакетът трябва да подкрепи инвестицията на Panasonic в изграждане на нов завод за електромобилни батерии в щата. Според Стит става въпрос за сума в размер на 5 млрд. долара.

Въпреки това споразумение от Panasonic признават пред Nikkei, че компанията все още не е решила окончателно къде ще бъде насочена въпросната инвестиция в региона. Оклахома е само едно от разглежданите от групата места за новия завод. Panasonic няма да понесе санкции, ако все пак реши да избере друг щат за проекта.

Японската група се класира на четвърто място миналата година по дял при електромобилните батерии в света със 7,3%, показват данни на южнокорейската консултантска фирма SNE Research. Китайският концерн Contemporary Amperex Technology (CATL) води с 37%, следван от южнокорейската LG Energy Solution и китайската BYD, които държат по 13,6%.

Panasonic започна да произвежда електромобилни батерии в САЩ през 2017 г. в завод в Невада, в който си партнира с Tesla. Производственият капацитет на съоръжението е около 40 гигаватчаса (ГВтч) годишно.

Компанията изгражда втора фабрика за батерии в Канзас, която трябва да отвори врати следващата година. И тук Оклахома беше сред кандидатите за домакин на това съоръжение.

„В този момент Оклахома не е с висок приоритет“, посочва пред Nikkei източник, близък до Panasonic. „Разширяването на заводите в Канзас или Невада също са важни опции“, добавя той.

Заводът в Канзас ще представлява мащабен комплекс с площ от 1,2 квадратни километра. Panasonic заяви, че влага 500-600 млрд. йени (3,73-4,48 млрд. долара), за да реализира фабриката с годишен капацитет от 30 ГВтч. „Има място за разширяване" на завода в Канзас, допълва източникът.

Tesla притежава земята и сградата на завода в Невада. Panasonic ще трябва да се координира с Tesla, за да разшири капацитета на това съоръжение.

Японската компания доставя голяма част от батериите, нужни на Tesla, като привличането на нови клиенти се превърна в приоритет за ръководството. Нов завод в Оклахома или Канзас може да включва договор за доставка с автомобилни производители, различни от Tesla. Разширяването на гигафабриката в Невада междувременно ще покаже, че Tesla все пак остава основен приоритет на Panasonic.

Групата ще проучи достъпа до стимулите, предлагани от различните щати. Съгласно Закона за намаляване на инфлацията (IRA), приет миналата година, САЩ подкрепят онези компании, които инвестират в северноамериканската индустрия за електромобили, включително в Мексико и Канада.

Властите в Канзас осигуряват пакет, който ще предостави на Panasonic 800 млн. долара субсидии за следващите десет години. В Оклахома Стит заяви пред журналисти, че пакетът от стимули за завода ще бъде 700 млн. долара.

Електрическите превозни средства съставляват само 6% от общите продажби на автомобили в световен мащаб през 2021 г., но Boston Consulting Group прогнозира, че електромобилите ще представляват 39% от продажбите през 2030 г. Отчитайки нарастващото търсене, южнокорейските концерни LG и Samsung се обединяват със западни автомобилни производители в изграждането на заводи за батерии в Северна Америка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:22 | 18.04.23 г.
fallback
Още от Новини виж още