Влиятелна работническа организация в САЩ, свързана с транспортния сектор, се противопостави на искането на звеното на Alphabet Inc. за автономни превозни средства Waymo и на стартъпа Aurora Innovation Inc. за изключение от правилата за предупредителните устройства за големи товарни влекачи, позовавайки се на проблеми с безопасността, съобщава Ройтерс.
Федералната Администрация за безопасност на автомобилните превозвачи (FMCSA) заяви миналия месец, че е получила съвместно заявление от Waymo и Aurora, в което компаниите искат 5-годишно освобождаване от правилата, които изискват от шофьорите да поставят светлоотразителни триъгълници или сигнални ракети около спрял камион, за да предупреждават другите шофьори и така да минимизират риска от катастрофа.
Вместо това Aurora и Waymo искат да използват предупредителни маяци, монтирани на кабината на камиона, за да избегнат нуждата от човешки фактор зад волана.
Синдикатът на транспортните работници в Америка заяви, че петицията е "неподходяща, представлява злоупотреба с процеса на освобождаване (от правилата) и значително ще намали безопасността по нашите пътища. Тя трябва да бъде отхвърлена с възможно най-категоричните думи", добавят от организацията.
Тя призова регулатора да осигури "строг надзор и стандарти" преди широкото внедряване на такива нови технологии.
Waymo и Aurora казват, че без отпадането на тези правила за техните камиони, превозните средства ще се нуждаят от шофьори, което би „подкопало“ потенциала и ефективността на автономните влекачи.
Waymo отговори на молбата за коментар на Ройтерс, изтъквайки, че „предложеното от нас освобождаване би позволило съвместими автономни операции за превоз чрез камиони, като същевременно се поддържа висок стандарт на безопасност“.
Aurora отказа коментар.
И двете компании изтъкват пред FMCSA, че е възможно да се постигне целта за безопасност относно предупредителното устройство чрез използване на обърнати напред и назад жълти мигащи светлини, монтирани върху кабината.
Aurora заяви по-рано, че поддържа 28 самоуправляващи се камиона от клас 8, които се движат по обществени пътища, предимно в Тексас, докато Waymo посочи, че оперира с 48 камиона от клас 8. И двата флота са снабдени с шофьори, които се включват, когато е необходимо.
Работата по законодателството за ускоряване на внедряването на роботизирани превозни средства и облекчаване на регулаторните препятствия беше в застой повече от пет години в рамките на Конгреса. Законопроектът за развитие на този транспорт, одобрен от Камарата на представителите на САЩ през 2017 г., се прилага за превозни средства на цена под 4535 кг, но не и за големи камиони.
В края на миналата година Waymo подаде заявление до властите в щата Калифорния за разрешение за търговска експлоатация на своите автономни леки коли в Сан Франциско. Звеното на Alphabet превозва пътници в града от май, но с човек зад волана, който може да поеме управлението във всеки един момент.
През ноември компанията стартира търговска експлоатация на своите роботаксита във Финикс, щата Аризона, като следващата стъпка е внедряване на услугата в Лос Анджелис.